Jump to content

stols bredd...


Recommended Posts

hejsan ni lärde..

jag är i tagen att tillverka formar för tillverkning av glasfiber stolar...

2 mod, en låg och en hög.

vad jag behöver veta är hur smala skall / bör dom vara..för att passa...

till dom breda schassierna är bredden inga problem och det finns gott om stolar på marknaden.. men när det blir smalt...

Anledningen till att jag inte mäter i mitt eget bok schassie... inte kommit så långt. Det kommer dock att utrustas med en smal plåt kardantunnel så stolarna kommer att få plats..

det är lättare att bygga pluggen smal än smalna av en färdig plastad stol.

liksom ev önskemål om hål för bälten... alla tankar är välkomna.

mvh. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

smalnar av till 39 cm med början 30 cm in i ramen.

hmm skall jag förstå det som att det är 39 cm brett vid ryggen..?! Eller hur menar du??

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Du kan låna tumstock av mej på lördag ....

tror du jag åker på däck sparkar träff utan tumstock och digitalkamera :blink: ..

tänkter mig att ju fler tankar och ideer som jag får.. destå bättre kan det bli...

dom skall inte bara bli snygga... man skall vilja sitta i dom oxå.. utan funktion-ingen mening...

Link to comment
Share on other sites

Hej

Måttade snabbt i min egen ram och båda sidorna är 43 cm, men passagerar sidan smalnar av till 39 cm med början 30 cm in i ramen.

H Janne

Precis längst in mot ryggplåten är det 39 cm, sen öppnar det upp till 43 cm 30 cm längre föröver.

H Janne

Link to comment
Share on other sites

430 mm på förarsidan och ca: 410 mm för passageraren.

Så kan man troligen tänka sig att en stol med total yttermått på dom lodräta utsidorna inte får överstiga 410 mm.. sedan är frågan... vill någon köpa sådana??? dom blir ju isf ca 400 inv mått...jag funderar på en stol på min sida... och en klädd dyna som sits och en dito rygg på min frus sida :lol: det e ju jag som skall köra... alternativet är att jag kortar axeln/ centrerar pingjongen/kardan tunnelen...i sådant fall skulle stolen(min) vara större typ 430mm eller mer...utv...

iofs så har jag ju tänkt mig en valsad plåt kardan tunnel...som ju följdaktligen blir smalare än en 4 kant rörtunnel..

usch vad jobbigt att inte veta hur man skall göra...jag får göra en låda som är 400mm bred och provsitta..

Vad tänkar ni?? förslag..

Fråga: hur breda är sits platserna i ett Mk schassie??

Ps imorgon jobbe dag... :( ds

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...