Jump to content

Recommended Posts

Har en fundering på att sänka golvet i bilen precis under stolen för min eminenta längd är 195cm .Vilken är minsta tillåtna markfrigång samt har det någon markant inverkan på bilens vägegenskaper med tanke på att golvet kilas mot marken ca 5 cm mer än övriga underredet.Så det blir luft som vill "lyfta" bilen ?

Tackar för Svar :prop:

Link to comment
Share on other sites

Har en fundering på att sänka golvet i bilen precis under stolen för min eminenta längd är 195cm .Vilken är minsta tillåtna markfrigång samt har det någon markant inverkan på bilens vägegenskaper med tanke på att golvet kilas mot marken ca 5 cm mer än övriga underredet.Så det blir luft som vill "lyfta" bilen ?

      Tackar för Svar  :prop:

Det finns fler som sänkt sitt golv ! Tror inte det påverkar bilens vägegenskaper

laangen här på forumet är en av dom, hör med honom!

Link to comment
Share on other sites

Det finns fler som sänkt sitt golv ! Tror inte det påverkar bilens vägegenskaper

laangen här på forumet är en av dom, hör med honom!

Det är nog vanligt att man sänker golvet, men tänk på fartguppen !!. Min pöjk sänkte golvet i sin Marcos för att få plats, i stället hängde han bilen på alla fartguppen ! Det bästa är nog om du provar dig fram, kanske gör ett "eget" skalenligt fartgupp och provar.

Jag har aldrig hört något om att väghållningen påverkades.

jarl.

Link to comment
Share on other sites

vore det inte enklare att göra en mer "liggande" sittställning ??? luta stolen å fram me pedalerna en bit ....

den varianten körde jag (ca 1 dm längre fram ) , vågade inte låta min bak vara den lägsta delen när man far av på någon bana och det ligger något hårt/vasst/eller vad som helst

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...