Jump to content

förbenade niveaGöran å muppoNuder..


Acke

Recommended Posts

Nästan det värsta med billtullarna är att om du kör i tjänsten och firman betalar tullen så räknas det som lön och skall beskattas.

Detta gäller inte om du har firma bil, då kan firman betala tullen. Men alla som kör med privatbilar i tjänsten får betala själva, alt att arbetsgivaren betalar ut högre lön. Detta påverkar i sin tur årsinkomsten för arbetstagaren på både gott och ont.

Link to comment
Share on other sites

Det konstiga är att folk fortsätter att rösta på dom år efter år, trotts att alla vallöften bryts gång på gång. Egentligen skulle folk vara tvugna att skriva något form av prov innan de får rösta. Fattar man inte vad det är man röstar på, så skall man inte heller få rösta. Då hade vi nog fått se lite förnyelse i den svenska politiken...

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

Generellt kan man nog säga att vi har de politiker vi förtjänar! Det är ju det som är demokrati! Majoriteten av väljarna tycker väl att det som man får försaka i ena änden vägs mer än väl över av fördelar i andra änden.

Att regeringen höjer bensinskatten på ett eller annat sätt är väl inget konstigt, det har de ju gjort de senaste 20 åren. Varför skulle man lita på vår ärade finansminster att han inte skulle höja den :biglaugh2:

Personligen tycker jag att "tullskatten" i stockholm är snaslöst knöligt och krångligt och kommer troligen inte att minska trafikintensiteten :blink: men troligen blir det en hit för vår statsmakt när de hittat en ny "kassako"!

m :( h

Janne

Edited by Janne L
Link to comment
Share on other sites

Personligen tycker jag att "tullskatten" i stockholm är snaslöst knöligt och krångligt och kommer troligen inte att minska trafikintensiteten :blink:  men troligen blir det en hit för vår statsmakt när de hittat en ny "kassako"!

m  :(  h

Janne

Ja, de där vägtullarna har dom gjort otroligt krångliga. Utan att ens gå in på lämpligheten med försöket, så vill jag i stället kommentera själva betalningssättet. Varför skall man behöva leta reda på en kiosk för att betala, varför finns det inte myntinkast direkt vid bomstationen som i Norge? Finns det en anledning, eller har dom inte ens tänkt på att kolla hur vårt närmaste grannland, med åratal av erfarenhet i ämnet, har löst problelemt?

Link to comment
Share on other sites

Man kan ju skaffa transponde, de är gratis, och om alla sverigen fem milioner bilägare skickar efter en så lär de få lite att stå i :prop:

(själv har jag hittills bara skickat efter till sjuan, men som registrerad ägare till fem bilar så borde det gå att samla ihop några att ha hemma i garderoben :) )

Link to comment
Share on other sites

Haha.. jo jag äger oxså 5 bilar och funderar faktiskt starkt på att beställa till alla bilarna...

men som någon skrev på rejsa.nu om dehära med att det är på "försök"....

"Försöket" kostar 3.8 MILIJARDER att genomföra och under den tiden räknar de bara med att få in ca: 500 milioner ( om man kan säga bara om 500 mille... :blink: ), vilket är ca: 13% av vad försöket kostar......

Någon som tror att staten pungar ut med ca: 3.3 miljarder (ej inräknat vad det skulle kosta att montera ner allt om det inte blir av ) på ett försök !?!?!?!

Något säger mig att politikerna har tänkt sig att det skall bli av oavsett vad deras väljare tycker... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...