Jump to content

bensinpump


Recommended Posts

Tänkte bara tipsa om att dom hade bränslepumpar på biltema (halmstad) som liknade Facets produktion, två olika varianter en som såg ut som solid state och en som såg ut som red top tyvärr så kollade jag inte upp priser.....allt var förpackat i vita lådor och helt omärkta.

Så är det nån som letar pump kanske man ska ta sig en titt på ovanstående.

H Borken

Link to comment
Share on other sites

Rent krasst så säger väl den infon egentligen ingenting......

Det kan ju vara vad för skit som helst i praktiken, fast det kan även vara en riktigt bra pump ju....

Man kan nog inte utgå från att det är en kopia med samma data utan att testa den lite närmare än såhär ... eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Biltema har aldrig och kommer heler aldrig stå för kvallitet!!!

Om du nu är Facets som tillverkar pumparna så kan jag nästa lova att biltema är sämre än "riktiga" pumpar...

Man får vad man betalar för helt enkelt anser jag:)

Link to comment
Share on other sites

Skit sa jag inte att det var! Sa bara att man får det man betalar för...

Idet fallet så är insatserna kanske inte skit. Men i det stora hela så är det mycket dåliga saker som säljer det måste du ju hålla med om???

Servis har dom iaf inte, Skulle du ha frågat någon i butiken om insatserna passar på din bil så tvivlar jag på att du hade fått något svar! Men det är Biltemas affärside. :)

Link to comment
Share on other sites

vissa varor är som sagt "märkesprylar" som packas om så det blir till "biltemas egna märke" å vissa andra saker e ren skit....

personligen skulle jag inte satsa på att köpa något som kan kosta massa pengar i slutänden...

jag tänker främst på en kille som renoverade/trimmade en supra... han kom 500meter till en rundell sedan brann hela bilen upp....

det enda han hade å säga var -"det var sista gången jag köper soppaledningar på biltema".... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Som alltid gäller att man får vad man betalar för men många delar kommer från seriösa tillverkare men att det sedan packas om och förses med den förfärliga Biltema-loggan. Jag har svurit många gånger över Feltemas kvalitet men även förundrats över hur man kan sälja vissa delar till så låga priser. Ex. Oljefilter för 20 spänn!!! OK inte är det top of the line tekologi men nog funkar det till en gammal Golf eller liknande. Köpte ett oljefilter till en Ford på Feltema och när jag öppnade förpackningen hittade jag ett Hengst-filter. Samma som tillverkar Mercedesfilter :blink: .

Pratade med två killar på en fest i helgen som hade jobbat på Biltema och de berättade att deras olja är precis samma som Statoils fast det fick man absolut inte berätta.

Fast nog är kvaliteten varierande...

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Vad är det som bestämmer en varas pris jo tillgång och efterfrågan KVALITET bestämmer säland priset. Känsla och atityd betyder mer än kvalitet. Ta exemplet med levis jeans när jag var liten såldes dessa på bensitappar och typ EPA och kom man till skolan i dylika blev man retad däremot var wrangler och Lee "kvalitetsmärken" Väven i dessa byxor är inte särskilt fantastisk men priset förleder oss att tolka det som kvalitet.

Slutsats handla mycket försiktigt väg altid pris och kvalitet. Högre pris kan visa på högre kvalitet men inte med automatik. Allt går ut på att lura av oss våra stålar på så rafinerat sätt som möjligt.

Handla väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...