Jump to content

Höst


Michael

Recommended Posts

Jag har kört totalt ca 6-7 mil denna veckan i vetskap om att varje runda kan vara den sista för säsongen....

i Måndags när jag kom hem efter en av rundorna (ca:3 mil) så visade termometern 1,5 grad och då var det riktigt kallt att åka sjua.

idag så var det iallafall 5 grader när jag kom hem ....brrrr....

ska visst bli fint i helgen, vad det nu innebär.....

då blir det nog en sväng till..... :D

Link to comment
Share on other sites

Det har blivit yterligare 20 mil i helgen :D .

Kalt sa du nja inte direkt på bar hud biter det lite men om temperaturen är över ca 10 grader kan man köra långt i vanliga kläder om dom är vindtäta. Håller man ner farten en smula så gör det oxå gott max 100 ( 160+ drog lite kalt). Det kallaste jag kört var 1 grad pluss körde då 2 mil och då skulle det varit bra med långkalsonger ( kall om vänster knä)annars gick det bra.

Kör väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Det har blivit yterligare 20 mil i helgen  :D .

Kalt sa du nja inte direkt på bar hud biter det lite men om temperaturen är över ca 10 grader kan man köra långt i vanliga kläder om dom är vindtäta. Håller man ner farten en smula så gör det oxå gott max 100 ( 160+ drog lite kalt). Det kallaste jag kört var 1 grad pluss körde då 2 mil och då skulle det varit bra med långkalsonger ( kall om vänster knä)annars gick det bra.

Kör väl

Michael W

På med vinterhjul och skoteroveralen så klarar du kanske vinter också:)

Link to comment
Share on other sites

Har också varit ute på en 15-mila tur idag. Det enda var att det fladdra lite svalt runt öronen. Vindruta ++ :D .

Jag har gjort 190 mil sen den 18 Augusti och bilen funkar bättre än jag kunde ana. Satte i lördags i Ignitor brytarlöst tändningssystem och det tog bort det sista små missarna jag hade på full gaz. Hade lite oljeläckage men det visade sig vara pluggen till tråget som börjat att lossna. Får hålla lite koll på den.

Conco

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tufft av er att vara ute och rejsa nu i vintern. Men oj vad man blir sugen, har inte kört sedan senare hälften av oktober. Kollade med SMHI - det skall bli sol och +2 på onsdag. Då skall jag starta upp Hooden och ta mig en tur. Jag byggde faktiskt in värmeanläggning i min, så det skall nog gå bra.

jarl, sätila.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...