Jonte Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Inspirerad av en annan tråd någon annanstans så har jag gjort en stor poster av min bil. Man använder sig av ett program som läser in bilden och sedan rastrerar den i önskad storlek. Det hela skrivs sedan ut på flera A4 ark från en .pdf fil. Eftersom jag är lite elak ikväll så avslöjar jag inte länken än :biglaugh2: Originalet Kopian på väggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riek Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Jag noterar att fotot är taget i Teknikbyn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Eftersom jag är lite elak ikväll så avslöjar jag inte länken än :biglaugh2: fy vad elak du är Jonte :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 (edited) Kan man inte göra det i Power Point? Får för mej att jag har gjort det någon gång:) Otroligt snygg bil!!! Edited October 20, 2005 by Marcus a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Avundsjuk!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 (edited) Ms publisher... kanske :D mvh michael ps. Fräck bil/bild :racesmile: Ds. Edited October 20, 2005 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Jag har redan en "poster" på min bil Jonte......... :P ;) Så behåll du länken bara :515: :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Den var läcker Jonte! :notworthy: Hummm.. undrar hur du gjorde den. Du är väl inte lika elak i morgon kväll? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Jag har redan en "poster" på min bil Jonte......... :P ;) Så behåll du länken bara :515: :515: <{POST_SNAPBACK}> Det där var häftigt Håkan :D Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 (edited) hmmm i pc för alla nr 8 tipsar dom om ett program som fixar posters. undrar om det är det du använt. fast jag tänker inte heller avslöja nått. får se om det är det programet jag tror när jonte berättar. hint www.or?????.com Edited October 20, 2005 by viggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 21, 2005 Author Share Posted October 21, 2005 hmmm i pc för alla nr 8 tipsar dom om ett program som fixar posters. undrar om det är det du använt. fast jag tänker inte heller avslöja nått. får se om det är det programet jag tror när jonte berättar.hint www.or?????.com <{POST_SNAPBACK}> Nope :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 21, 2005 Author Share Posted October 21, 2005 Jag har redan en "poster" på min bil Jonte......... :P ;) Så behåll du länken bara :515: :515: <{POST_SNAPBACK}> Ja ja ja Du ska då vara värst :prop: Idag är jag inte lika elak, eftersom det är fredag Här kommer länken till sidan som fixar det. Du kan antingen göra det via nätet eller ladda ner deras program. Jag fixade min bild via nätet. http://homokaasu.org/rasterbator/ Ha nu så kul i helgen :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 där ser man men på www.oreware.com fins ett program som klarar samma sak. wall photo maker heter deras Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Ja ja jaDu ska då vara värst :prop: Idag är jag inte lika elak, eftersom det är fredag Här kommer länken till sidan som fixar det. Du kan antingen göra det via nätet eller ladda ner deras program. Jag fixade min bild via nätet. http://homokaasu.org/rasterbator/ Ha nu så kul i helgen :) <{POST_SNAPBACK}> Tack för länken !! Du är alltså snäll längst in i själen när det kommer till kritan :prop: Skit häftigt "program" det där....... nu ska det printas !!! :notworthy: :notworthy: :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Jag gjorde ett prov i svart/vitt... Valde lite för stor rastrering men kul var det! Det var 9 A4 papper det ... Nu skall jag ta fram tapetklistret och leta upp en större vägg :D ... Tack för länken Jonas! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Tack. :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts