Jump to content

Slutet nära!


Matz

Recommended Posts

Hej Allihopa!

Tyvärr är det nog så att Sommaren är på väg mot sitt slut!

En del av er har redan rullande bilar sen ett bra tag tillbaka, en del blev färdiga till denna sommaren andra sliter för att få ut sin bil till nästa säsong!

När mörkret sänker sig så lyser flitens lampa i garaget, som det bruka heta!

Hade varit roligt att veta vad ni har för planer för vintern!

Justeringar, ombyggnationer, reperationer eller uppdateringar?

Allt kan som bekant bli bättre, fastän man tycker att sin bil i princip är

perfekt, så sitter man där helt plötsligt i garaget med delar runt sig!

Dela gärna med er av era planer, även ni som "bara" skall bygga färdig er bil!

Själv skall jag bekanta mig med min bil(kommer hem till mitt garage på lördag).

Torr sumpen skall bort och svetsas då det finns en lite spricka i den. Kommer ut fyra droppar olja på en vecka.

Skall även börja fundera över mina kamaxlar om man kan göra nått skoj med dessa. Även tändsystemet skall få en liten översyn och troligtvis lite nya komponenter.

Funderar även på om man skall konstruera ett sittbrunskapell och eventuellt försöka ett sy upp ett tak. Om allt går som jag vill skall taket bli av samma typ som Caterham säljer dock skall dörrarna ersättas av samma matrial som taket och sitta ihop.

Allt för att kunna ha det i bagagelådan om det blir en nödsituation, lite svårt att stuva undan "hårda" dörrar.

Blir säkert mer saker på listan när vinter kommer närmare!!

Link to comment
Share on other sites

Jo, vintern närmar sig med stormsteg och bilåkandet i sommarform börjar också ta slut...

Med vintern kommer snön och isen, så det kan väl bli rätt roligt ändå :eclipsee_steering:

I mitt garage kommer det först och främst bli att jag börjar på bygget av min 7:a... bottenramen är utritad, svetsen och gasen är inköpt, alla motordelar och drivlina ligger i en hög och väntar.. Det är bara rören som saknas, sen ska jag gå igång å kapa å svetsa.... Det kommer även att bli lite pillandes på motorn, byta lite lager och allmän uppfräschning... Växellådan ska ses över, alla delar som jag saknar ska försökas att skaffas in... Lite sånt där smått och gått man kan sitta och pilla med en kulen decembernatt :)

Link to comment
Share on other sites

Vinter..brrrr.... kallt å jävligt... här uppe är ju inte -30 direkt ovanligt.. å då vill man INTE köra 7:a.

status på mitt bygge:

sfro1 är nära.. eller... har inte haft tid att bygga så mycke sista tiden, har häcken full på jobbet. De jag har kvar inför sfro1 är: svarva spacer bak, montera bromsarna, fäste till rattstången, + lite små pill.

Så förhoppningsvis är de snart klart, men bygget kanske inte blir godkändt.

Men blir de godkänt så blir de lägga i överväxeln så man kanske kan iaf kan provköra nästa sommar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...