Jump to content

Utsende


error

Recommended Posts

Detta nya IPB ser förjäkligt ut. För mycket "luft" och den text som finns i mitten av rutorna är alderles för liten.

Jag tycker phpBB ser mycket bättre ut. Finns det skin att installera så önskar jag några sådna att välja på.

Link to comment
Share on other sites

Och varför måste avatarer vara av en specifik storlek? Jätte bra att dom inte får var för stora men lite flexibilitet är bra.

Anledningen till en bestämd storlek är för att inte avatarerna ska dra iväg i bredd och förstöra forumets bredd.

Nu är storleken på avaterna max 250kb och 120x120 pixel

Link to comment
Share on other sites

Detta nya IPB ser förjäkligt ut. För mycket "luft" och den text som finns i mitten av rutorna är alderles för liten.

Jag tycker phpBB ser mycket bättre ut. Finns det skin att installera så önskar jag några sådna att välja på.

Om jag förstår rätt så menar du i inläggen som är endast 1 eller 2 rader långa. Då blir det luft under dom pga faktan som står under varje användare till höger.

Man skulle kunna ta bort varningsstapeln som egentligen inte gör nån nytta.

Link to comment
Share on other sites

Anledningen till en bestämd storlek är för att inte avatarerna ska dra iväg i bredd och förstöra forumets bredd.

Nu är storleken på avaterna max 250kb och 120x120 pixel

Helt ok att det finns en maxstorlek på personliga avatarer. Men min avatar är mindre än 120pixlar^2 och blir istället tvingad till uppscalning Forumet kan hantera olika storlekar på avatarer då forumets inbyggda är av varierande storlek.

Link to comment
Share on other sites

Om jag förstår rätt så menar du i inläggen som är endast 1 eller 2 rader långa. Då blir det luft under dom pga faktan som står under varje användare till höger.

Man skulle kunna ta bort varningsstapeln som egentligen inte gör nån nytta.

Jag menade främst listan med nya inlägg, men problemet finns överallt på forumet. Jag kollade även att det ser likadant ut i IE. Kanske går det att ändra i något stylesheet.

Link to comment
Share on other sites

Det är naturligtvis bra att forumet ser snyggt ut.... vilket det med all säkerhet kommer att göra.

Men tycker jag att vi skall sätta funktionerna i första hand.

Tex:

# Att bilder syns på rätt sätt

# Att man kan ladda upp egna avatarer till forumet

# Att man kan bifoga bilder från sin egen dator

# Att alla smilys finns som skall vara där

# Att vi kanske kan få tillbaka äldre bilder

# Översättning till Svenska

osv.

Vi får lösa ett problem i taget! :prop:

Link to comment
Share on other sites

jag har mailat svenska knappar (som "svara" istället för "reply" m.m ) till jonte så de kommer säkert snart att ändras.. :)

sedan skall jag rota lite efter mina smilys.. jag tappade en massa när jag kracha hårddisken men jag jag har en del i mitt forum så jag kan nog fixa fram ett 60-tal eller så iaf.. :D

Link to comment
Share on other sites

Huvudsaken är väl att forumet är uppe??? Eller?

Sen kan man ojja sig om utseende och andra petitesser när alla funktioner är tillbaka.

Ta och tacka Jonte istället, som troligen har lagt ner en massa timmar på att vi återigen kan sitta här och vädra åsikter.

Link to comment
Share on other sites

håller med föregående talare TACK SÅ MYCKET Jonte och alla andra som jobbat med att få igång forumet

det betyder väldigt mycket att det är igång... och det som ev inte funkar blir nog bra när det är färdigt... jag begriper nada av /om sådant.. bygger ambulanser och då behöver jag inga hemsidor :D

men jag är glad att det finns dom som fattar

mvh Michael (forumberoende)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...