error Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 Detta nya IPB ser förjäkligt ut. För mycket "luft" och den text som finns i mitten av rutorna är alderles för liten. Jag tycker phpBB ser mycket bättre ut. Finns det skin att installera så önskar jag några sådna att välja på. Quote
error Posted September 16, 2005 Author Posted September 16, 2005 Och varför måste avatarer vara av en specifik storlek? Jätte bra att dom inte får var för stora men lite flexibilitet är bra. Quote
Jonte Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Och varför måste avatarer vara av en specifik storlek? Jätte bra att dom inte får var för stora men lite flexibilitet är bra. <{POST_SNAPBACK}> Anledningen till en bestämd storlek är för att inte avatarerna ska dra iväg i bredd och förstöra forumets bredd. Nu är storleken på avaterna max 250kb och 120x120 pixel Quote
Jonte Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Detta nya IPB ser förjäkligt ut. För mycket "luft" och den text som finns i mitten av rutorna är alderles för liten.Jag tycker phpBB ser mycket bättre ut. Finns det skin att installera så önskar jag några sådna att välja på. <{POST_SNAPBACK}> Om jag förstår rätt så menar du i inläggen som är endast 1 eller 2 rader långa. Då blir det luft under dom pga faktan som står under varje användare till höger. Man skulle kunna ta bort varningsstapeln som egentligen inte gör nån nytta. Quote
error Posted September 19, 2005 Author Posted September 19, 2005 Anledningen till en bestämd storlek är för att inte avatarerna ska dra iväg i bredd och förstöra forumets bredd.Nu är storleken på avaterna max 250kb och 120x120 pixel <{POST_SNAPBACK}> Helt ok att det finns en maxstorlek på personliga avatarer. Men min avatar är mindre än 120pixlar^2 och blir istället tvingad till uppscalning Forumet kan hantera olika storlekar på avatarer då forumets inbyggda är av varierande storlek. Quote
error Posted September 19, 2005 Author Posted September 19, 2005 Om jag förstår rätt så menar du i inläggen som är endast 1 eller 2 rader långa. Då blir det luft under dom pga faktan som står under varje användare till höger.Man skulle kunna ta bort varningsstapeln som egentligen inte gör nån nytta. <{POST_SNAPBACK}> Jag menade främst listan med nya inlägg, men problemet finns överallt på forumet. Jag kollade även att det ser likadant ut i IE. Kanske går det att ändra i något stylesheet. Quote
error Posted September 19, 2005 Author Posted September 19, 2005 i body {} ändrade jag font-family till : "Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;" samt i .forumdesc a:active{} ändrade jag font-size till 12px och det ser genast bättre ut i mina ögon. Men smaken är ju som baken... :prop: Quote
Tommy Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Det är naturligtvis bra att forumet ser snyggt ut.... vilket det med all säkerhet kommer att göra. Men tycker jag att vi skall sätta funktionerna i första hand. Tex: # Att bilder syns på rätt sätt # Att man kan ladda upp egna avatarer till forumet # Att man kan bifoga bilder från sin egen dator # Att alla smilys finns som skall vara där # Att vi kanske kan få tillbaka äldre bilder # Översättning till Svenska osv. Vi får lösa ett problem i taget! :prop: Quote
Acke Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 jag har mailat svenska knappar (som "svara" istället för "reply" m.m ) till jonte så de kommer säkert snart att ändras.. :) sedan skall jag rota lite efter mina smilys.. jag tappade en massa när jag kracha hårddisken men jag jag har en del i mitt forum så jag kan nog fixa fram ett 60-tal eller så iaf.. :D Quote
Olla Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Tycker nog att avataren funkar som den ska :wub: Quote
Jocke E Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Huvudsaken är väl att forumet är uppe??? Eller? Sen kan man ojja sig om utseende och andra petitesser när alla funktioner är tillbaka. Ta och tacka Jonte istället, som troligen har lagt ner en massa timmar på att vi återigen kan sitta här och vädra åsikter. Quote
Mathias78 Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Jag bryr mej inte om utseendet... huvudsaken att de funkar! Tack jonte och alla andra som jobbat med att få igång forumet!! :racesmile: Quote
Michael Th Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 håller med föregående talare TACK SÅ MYCKET Jonte och alla andra som jobbat med att få igång forumet det betyder väldigt mycket att det är igång... och det som ev inte funkar blir nog bra när det är färdigt... jag begriper nada av /om sådant.. bygger ambulanser och då behöver jag inga hemsidor :D men jag är glad att det finns dom som fattar mvh Michael (forumberoende) Quote
Olla Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 kan bara instämma med att det var ett kanonjobb av alla inblandade, för att få igång detta forum igen :notworthy: frugan blev ju chockad när jag började prata med HENNE när forumet låg nere :banana: Quote
Recommended Posts