Jump to content

XKB 249 fick hon heta...


svante

Recommended Posts

Efter lite tur i oturen så gick hon igenom ombesiktningen utan anmärkningar... :banana: :banana: :hyper2:

Efter att ha rullat av den från transporten vägrade motorn att gå igång... :(

Sen kommer besiktningsmannen ut och kollar så backspeglarna är bytta och ramnumret instansat ordentligt... sen grattulerar han mig till en godkännd besiktning.. :Hmm: Så jag betalar avgiften och får regnummret.. XKB 249.

Link to comment
Share on other sites

Kändes ett tag som om den aldrig ville bli klar, med alla SFRO besiktningar och ombesiktningar...

Lite pyssel kvar innan jag är nöjd med den:

- decibellinsatserna bort

- nya blinkers på

- vindrutan sättas fast

- sista knapparna på kapellet ska på samtidigt som mattan under förarstolen skall på plats.

Hoppas jag hinner detta innan plåtarna kommer på mån-tis i nästa vecka... :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

gärna det... får klart med plåtar och försäkring förhoppningsvis på tisdag.. så nångång i nästa vecka? Har fått strikta order att besöka Saras förälrar när den är klar....och dom bor ju nästintill granne med er verkstad :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter att ha kört småvägar tillsammans med en TVR350i så har jag konstaterat att det är nåe vajsing med kylaren, bilen kokar hela tiden... vet inte om det är kylaren som är kass eller för liten.

Hjälp önskas..

Link to comment
Share on other sites

Tydligen för mycket skit i systemet så jag har köpt ett rensningsmedel, så vi får väl hoppas det löser upp geggan. Skulle vara effektivt.... (spill inte på händerna medel...)

Kommer nog att montera ett separat expansionskärl också.. ska bara hitta en lämplig behållare.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade samma problem 1:a sommaren med bilen. Snåleheten bedrar visheten när man trodde att en gammal kylare från donatorn skulle klara kylningen.

År 2 köpte jag en ny "piratare" på Mekonomen och sen dess har inte tempnålen varit uppe på rött en enda gång. Väl investerade pengar :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Tydligen för mycket skit i systemet så jag har köpt ett rensningsmedel, så vi får väl hoppas det löser upp geggan. Skulle vara effektivt.... (spill inte på händerna medel...)

Kommer nog att montera ett separat expansionskärl också.. ska bara hitta en lämplig behållare.

Seat och golf har en "boll" som går att sätta på torpeden, tror även Jonte använder denna (vill du så har jag rostfritt fäste till dito som passar )

19250.jpg

Edited by heralue
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ojdå... här har det inte hänt mycket på en månad eller två...

Lite har hänt med bilen men annars har jag bytt ut köket därhemma, attans vad det tar tid när man ska jobba på dagarna också.

Tillbaka till bilen....

Håller på att polera aluminium så det blir lite bling bling på den :)

Köpte mig ett expansionskärl från en volvo 900 nånting, kommer att sitta på torpeden strax under huven, hade en ny slang som varit till nåt annat tidigare och böjarna blev perfeta att sätta mellan rörbitarna Glömde fästet till behållaren på skroten, så jag får väl jaga ett nytt..

Har även (mitt i natten) påbörjat gjutformen till bagagelådan, bygger upp den i wellpapp som tejpas ihop med silvertejp i sann locostanda :P . Detta kläs därefter med biltemas aluminiumtejp på insidan, plasten fäster inte på den, sen är det bara att gjuta. Kommer väl att målas i nån fin färg (svart eller silver) när den är klar.

Bilder kommer så sart jag fotat.. helgen tror jag.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Det var ett tag sen man var här och kollade... har väl bosatt mig på rejsa lite mer.

Så här på vårkanten så har bilen satt sig på tvären och tjurar så mycket det går. Har ju som bekant bytt ut min motor mot en nyrenoverad dito. Micrakylaren fick flytta på sig och nu sitter där en från en merca, rördragningen är gjord med vvs-kopparrör som är lödda. Den har ändå strulat med kylet troligtvis pga luft i systemet. Skulle ut på en provtur tidigare i veckan men kom inte så långt då den kändes lite ryckig, så jag vände och tur var det då tanken var tom..

I övrigt som har ändrats på bilen:

- Nya baklampor från fiat coupe i nya gjutna hus, bilder finns på rejsa.

- Ny lack i samma kulör som innan.

- Huven har fått "ericsson"-gälar (tre 5cm:s sneda spår).

- Huven har även fått en bula för vevhusventilationen.

Hejs!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...