Jump to content

Recommended Posts

Hej.

Den nya layouten på forumet verkar bra. Hoppas att alla de gamla inläggen kommer att finnas tillgängliga i fortsättningen också.

Nu till något ännu roligare. Min Shark är nu byggbesiktigad!! :D

Inga anmärkningar, bara en uppmaning att hålla ångan uppe "så vi får provköra någon gång". Känns rätt bra.... :lol:

En detalj som diskuterades under besiktningen var märkning på lampor. Enligt besiktningsman Pehr, så räcker det inte med E-märkning (typ E9) utan det skall också finnas en siffra vid sidan eller under E-märkningen, som anger vad den är avsedd till för fordon. Så t ex motorcykelblinkers får alltså inte användas då denna siffra är fel, även om blinkersen är E-märkt. Dessa regler.... SFRO har inte någon uppgift om vilken märkning som är rätt, utan det är SBP som kontrollerar detta.

Någon som vet något mer om detta??

Link to comment
Share on other sites

Bilder, ja....

Eftersom jag inte äger någon digitalkamera så är det lite dåligt med sådana bilder. Skall försöka låna en, så om någon vecka så kanske jag kan lägga ut några bilder.

mvh/

Link to comment
Share on other sites

En detalj som diskuterades under besiktningen var märkning på lampor. Enligt besiktningsman Pehr, så räcker det inte med E-märkning (typ E9) utan det skall också finnas en siffra vid sidan eller under E-märkningen, som anger vad den är avsedd till för fordon. Så t ex motorcykelblinkers får alltså inte användas då denna siffra är fel, även om blinkersen är E-märkt. Dessa regler.... SFRO har inte någon uppgift om vilken märkning som är rätt, utan det är SBP som kontrollerar detta.

Någon som vet något mer om detta??

Detta har jag också hört men jag har aldrig lyckats hitta vilka sifferkoder som gäller. Har tänkt att använda MC-blinkers fram men inte under besiktning... B)

Link to comment
Share on other sites

Känner en kille på SBP i Katrineholm. Skall fråga honom om de har någon uppgift om detta. Det borde de ju ha eftersom det är dom som kan slå ner på detta!

Återkommer när jag vet mer!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...