Jump to content

Grannarnas stora nöje!


Antas

Recommended Posts

Försökte nyss lägga in bilder på vårt påbörjade bygge.Misslyckandet kan ha berott på för stora bildfiler. Mina datakunskaper är ytterst bristfälliga även om det tar emot att erkänna det.Skam den som ger sej, jag gör ett nytt försök.

Vi bygger en McSorley 7+442 med bakvagn från Tiger Avon. Mycket tid och funderingar har gått åt till "dockningen" av bakvagnen. Motor mm är ur en Scorpio 2,9-89. Eftersom vi inte ska tävla så har vi förstärkt både här och där,troligtvis ligger viktökningen omkring 20-30 kg, men det är väl "smällar vi får ta". Vår tidsplan är ca 2 år innan vi är "på rull".Enligt hustrun är pensionen närmare! Ack,dessa kvinnor!

Dagens övningar har varit att försöka anpassa motor och växellåda till chassi.En fundering vi har haft är hur långt bak kan man montera motorn(kopplingsarmen tycks vara begränsningen).Vi tänker försöka att behålla Scorpions elektriska bromsservo med tillhörande pedalställ(dock modifierat).

Ibland ska man ha tur! För några år sedan "räddade" jag en båttank från sopstationen. Den har legat bland "bra att ha" sakerna.Den innehöll ju så bra rostfri plåt! Det visade sej att tanken var skräddarsydd för en Locost, ca 37 liter och med manlucka samt tankarmatur. Passade perfekt!

Grenrör ska vi svetsa av mejerirör. Hardyskivan kommer vi nog att förpassa till kardanguden. Fick rådet på denna sida att skaffa en kardan ur en Capri. Växellådsdelen ska tydligen passa till Scorpions låda.

Framvagnsspindlarna tänkte vi ta från Scorpion. Med donatorbilen följde 5 alufälgar med(5-bultat).

Vi tar tacksamt emot alla råd och dåd och vill också skicka en tacksamhetens tanke till alla som har gett oss uppslag och information på detta forum.

Link to comment
Share on other sites

kolla storleken...  tror att gränsen är ca: 200kb

Det verkar inte fungera nu heller,trots att bilderna är förminskade till 134 kb.

Nu ger jag upp försöken att illustrera med bilder.

Link to comment
Share on other sites

Antas det kan inte vara så att du försöker med något skumt bildformat?

Testa och konvertera bilden till jpeg och under 100 kB så borde det funka :blink:

H Borken

Formatet är JPEG.

Till alla byggare kan jag informera att min "verkstad" blåste åt helv.........igår. "Verkstaden" bestod av ett 3x6 m partytält, uppställt på gräsmattan till hustruns oförställda "glädje". Tältet måste ha snurrat flera varv med stänger och allt.Sonen och jag hade ett styvt jobb att bringa reda i röran. Nåja,vi bygger upp ikväll igen om Herren vill hålla vindguden i tukt och förmaning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...