Jump to content

Såg en färdig tiger i fredags!!


anders_s

Recommended Posts

I höstas var jag ute på jobb i det lokala industriområdet här i östersund, något förvånad ser jag innanför en garagedörr en bekant bakdel. Precis, det är en lotus replika. Går in på firman för att kolla och upptäcker att en lokal firma har blivit agent för Tiger racing och deras demobil var nyligen fördig. Givetvis blev jag riktigt sugen, jag har suktat efter just en sådan på nätet. Tyvärr fanns inte tid eller möjlighet att bygga något då.

Lite senare upptäckte jag en kille här på forumet som köpt ett kit, tyvärr fanns han i enköping har jag för mig, lite långt att åka för att få se ett bygge bli till. lite mer tid förflöt, närmare bestämt till den 26 januari i år. En kall dag körde jag norröver och kör om en gammal volvo med släpvagn, på vagnen står ett silverfärgat tiger kit. Det går inte att missta sig på puckeln på motorhuven eller bucklorna på bakskärmarna. Än en gång åker jag till firman som säljer kittet, tyvärr är inte den ansvarige killen på plats men en gubbe säger i alla fall att de sålt ett kit till en äldre man utan för ö-sund. I fredags upptäcker jag en komplett silverfärgad tiger cat 100m från jobbet på samma släpvagn med samma gamla volvo utan för den lokala däckfirman. Ur bilen, fram till gubben och frågar om han verkligen byggt klart bilen redan...?? Det visade sig att han kom från besiktningen med blanka papper!

Vill ha känslan kom som ett brev på posten :-)

Hur som helst var han helnöjd med kittet, det var bara att skruva ihop ingen svetsning utan mer byggsatts. Givetvis kostar det mer än vad många här verkar lägga ner, men inte orimligt som jag ser det. 53 000 för kittet och då är det komplett förutom drivlinan, bromsar och däck. Nu får man kanske gå från tanke till handling...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hej. Det är visserligen ett gammalt inlägg men ger mig ändå på att skriva! Inte för att jag måste utan av ren nyfikenhet. Hur har det blivit då? Har du äntligen handlat en Tiger eller funderar du fortfarande? den som undrar är ducatisten som faktisk har en Tiger Avon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej. Det är visserligen ett gammalt inlägg men ger mig ändå på att skriva! Inte för att jag måste utan av ren nyfikenhet. Hur har det blivit då? Har du äntligen handlat en Tiger eller funderar du fortfarande? den som undrar är ducatisten som faktisk har en Tiger Avon.

Nu snubblade jag verkligen in så jag kan svara. Ingen bil än. Men drömmen finns kvar och det är det viktiga.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...