Jump to content

Fundera inte längre


Eddy

Recommended Posts

Vår lilla galup som vi har på klubbsidan ser ut som nedan. Där kan vi se att hela 40 st funderar på att bygga , det är en imponerande siffra. :thumbup:

Nu tänkte jag uppmana er som ingår i den gruppen, att fundera på att gradera upp er till gruppen "Samlar delar" :thumbup: . Det skulle bytyda att om ett eller ett par år bör det finnas 20-30 nya bilar ute på vägarna :thumbup:

Varje dag man funderar, gör att man kommer ut en dag senare på vägen ;)

Gör slag i saken i dag :whip: starta samlarfasen :thumbup: ;)

Eddy

Status på ditt bygge.

Funderar på att bygga.

40 st 44%

Färdig.

15 st 16.5%

Bygger men har ingen aning om när det blir klart.

12 st 13.2%

Färdig våren 2006.

9 st 9.9%

Färdig i år.

6 st 6.6%

Samlar fortfarande delar.

6 st 6.6%

Varför bygga?....Köper en färdig bil!

3 st

Link to comment
Share on other sites

Varje dag man funderar, gör att man kommer ut en dag senare på vägen ;)

Gör slag i saken i dag :whip: starta samlarfasen :thumbup:  ;)

Jaja. Sparka på mitt dåliga samvete du bara. :D

Just nu samlar jag visserligen delar, men det hela tar ju sin lilla tid när det inte får synas i budgeten.

Den stora frågan just nu är om jag ska äta mycket havregrynsgröt och köpa mig en trefassvets, eller få mer omväxlande kost och en billigare svets.

Det värsta är att efter att ha provat farsgubbens Smashweld 180 känns det som om trefas är nyttigt för oss amatörer ...

Link to comment
Share on other sites

Varje dag man funderar, gör att man kommer ut en dag senare på vägen ;)

Gör slag i saken i dag :whip: starta samlarfasen :thumbup:  ;)

Jaja. Sparka på mitt dåliga samvete du bara. :D

Just nu samlar jag visserligen delar, men det hela tar ju sin lilla tid när det inte får synas i budgeten.

Den stora frågan just nu är om jag ska äta mycket havregrynsgröt och köpa mig en trefassvets, eller få mer omväxlande kost och en billigare svets.

Det värsta är att efter att ha provat farsgubbens Smashweld 180 känns det som om trefas är nyttigt för oss amatörer ...

Man kan variera havregrynsgröten ganska mycket, russin, lingon, äppelbitar mm mm :D (jag vet !!!)

Link to comment
Share on other sites

varför inte låna "farsgubbens Smashweld 180" ??  billigare än så lär de inte bli..  ;)  :prop:

Det skulle kosta gratis, och han skulle självklart också låna ut den. Å andra sidan har pappa blivit något slags informell byvaktmästare där hemma, och eftersom han aldrig vet vad han åker på att fixa nästa dag så är det nog bäst att han får ha sin svets kvar.

Jag har helt enkelt inte samvete att be att få låna svetsen så pass länge som jag förmodligen kommer att behöva den -- speciellt med tanke på hur pass mycket jag ändå planerar att utnyttja hans kunskaper/maskinpark/skrotsamling under det här bygget :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!Bygg bilen hos Farsan.

mvh pixbo :thumbup:

Jag har nog tänkt tanken, men 25 mil enkel väg är inte riktigt pendlingsbart ens här i nästan-Norrland.

Det ska bli en egen svets om någon månad, men just nu känns det som om det har blivit lite väl många såna här irriterande pauser där den ekonomiska verkligheten tränger sig på. Var är miljonvinsterna då man behöver dem? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...