Antas Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 Hur gör ni med gummiskivan på kardanen vid växellådan? Ska man behålla den? Diametern är ju rätt stor och kommer att påverka bredden på kardantunneln. Delarna är ur en Scorpio 2,9. Quote
Lenny Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 behåller min, skapar inte såå mycket bredare tunnel men tar bort vibrationer... blir nog en hel del sånt ändå... Quote
pixbo Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 Hej!Släng skiten!Är ju inte ett dugg rejsigt med gummi. Alvarligt talat,så behövs inte gummit.Bilen är så lätt .Sen vibrerar det grymt ändå. Det blir trångt i kardantunneln till slut,så all plats är av godo. mvh pixbo Quote
pixbo Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 Hej igen!Jag gjorde en ny kardan.Sparade medbringaren bak,köpte en kardan till en Capri-75 på skroten.Samma yoke som på MT 75 lådan i Scorpion som jag har.Tog Yoken och medbringaren,satte ett hydraulrör med 2 mm tjocklek emellan och svetsade till en med rätt längd.Min yoke kan röra sig ca 15 mm i längsled. mvh Pixbo Quote
Michael Posted August 18, 2005 Posted August 18, 2005 Håller helt med Pixbo släng skiten Michael W Quote
Gustav Sundberg Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 (edited) håller oxå med, släng skiten. Jag hittade en kardan på skroten med fast yoke i framkant (utan hardyn) Så jag kapade lös det yoket och kapade sierrans kardan så jag tog bakre yoket och röret från sierran, sen lämnade jag bort det för svarvning/svetsning. funkar kanon! Edited August 20, 2005 by Gustav Sundberg Quote
Ferm Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 SLÄNG SKITEN! Jag tror inte att det är att lita på att den håller när det börjar rejsas lite med bilen. mvh mange Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.