Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hur gör ni med gummiskivan på kardanen vid växellådan?

Ska man behålla den? Diametern är ju rätt stor och kommer att påverka bredden på kardantunneln.

Delarna är ur en Scorpio 2,9.

Posted

behåller min, skapar inte såå mycket bredare tunnel men tar bort vibrationer... blir nog en hel del sånt ändå...

Posted

Hej!Släng skiten!Är ju inte ett dugg rejsigt med gummi.

Alvarligt talat,så behövs inte gummit.Bilen är så lätt .Sen vibrerar det grymt ändå.

Det blir trångt i kardantunneln till slut,så all plats är av godo.

mvh pixbo

Posted

Hej igen!Jag gjorde en ny kardan.Sparade medbringaren bak,köpte en kardan till en Capri-75 på skroten.Samma yoke som på MT 75 lådan i Scorpion som jag har.Tog Yoken och medbringaren,satte ett hydraulrör med 2 mm tjocklek emellan och svetsade till en med rätt längd.Min yoke kan röra sig ca 15 mm i längsled.

mvh Pixbo

Posted (edited)

håller oxå med, släng skiten.

Jag hittade en kardan på skroten med fast yoke i framkant (utan hardyn)

Så jag kapade lös det yoket och kapade sierrans kardan så jag tog bakre yoket och röret från sierran, sen lämnade jag bort det för svarvning/svetsning. funkar kanon!

Edited by Gustav Sundberg
Posted

SLÄNG SKITEN!

Jag tror inte att det är att lita på att den håller när det börjar rejsas lite med bilen.

mvh mange

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...