Antas Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Ser att på vissa ritningar har man 20 mm rör i kardantunneln.Vad är skälet? Är det inte lika bra att använda 25 mm till hela chassit? Såvitt jag förstår blir chassit styvare,enklare materialanskaffning. Viktökningen är försumbar. Ska snart försöka visa bilder på bygget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Hej!Enda fördelen med 20 mm är väl att det blir bättre med plats inuti tunneln.Jag har 25 överallt. mvh pixbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Spontant det känns som 20 eller 25 mm inte spelar någon större banjo ur ett hållfasthetsperspektiv, då ger det nog mer att klä kardantunnel med stålplåt istället(jag har inte gjort nån FEM-analys). De 10 mm extra utrymme man får i tunneln är däremot mycket välkommet tycker jag. H Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 håller med föregående talare, blir ju ändå bara ~41cm i sittbrunnen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.