Acke Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Efter Jösse Car å "Egget" så har Sverige nu fått ytterligare en sportbilstillverkare... Retro så de förslår men 1.1 mille ??!!?? :blink: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33782&a=431380 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Efter Jösse Car å "Egget" så har Sverige nu fått ytterligare en sportbilstillverkare...Retro så de förslår men 1.1 mille ??!!?? :blink: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33782&a=431380 Dom kanske vill bli medlemmar i Klubben ;) Kassör´n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Lite dyrt för en polsk bil :blink: Hittade ingen hemsida men en annan artikel om den. Trelleborgs Allehanda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Fotografen verkar inte gilla fronten, känns som om alla bilder är tagna på aktern. 1.1 mille :D kommer detta verkligen att funka? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Se där en hemsida :D Nu fick man se lite mer av den. Mycket härliga linjer rakt igenom. Dock bara en liten detalj som störde så här direkt. Över hela bilen är det mjuka linjer förutom precis bakom framhjulen där det blev aningen kantigt. IMHo Men en V8 på 405 HK till 1150 kg låter helt rätt :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Fotografen verkar inte gilla fronten, känns som om alla bilder är tagna på aktern.1.1 mille :D kommer detta verkligen att funka? H Borken Eftersom det knappast kommer röra sig om större serier tror jag inte det är ett altför stort problem, förutsatt att bilen har de kvaliterer som krävs. Folk med överdrivet gott om pengar börjar det bli gott om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Jo jag kollade nogrannare på siten och det verkar ett riktigt genuint bygge med handbankad kaross å allt (stod i och för sig att den skulle pressas i polen) , så priset kanske var rimligt trots allt. :icon_oops: H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patjo Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 Kul att det händer grejer inom svensk bilindustri. Men placeringen av tanken var väl inte sådär jätte...? Visst, den sitter bakom bakaxeln på en sjua också men här är det ändå 80 liter som sitter rätt så oskyddat och kan tänkas variera väghållningen rätt kraftigt. http://www.leopard.se/mapbilder1/chassis.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted August 21, 2005 Share Posted August 21, 2005 Verkligen intressant, det är jättekul med udda sportbilar tillverkade i Sverige. Men passar verkligen en cheva V8 i en sådan bil? En rak sexa hade nog suttit ännu bättre tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbanson Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Verkligen intressant, det är jättekul med udda sportbilar tillverkade i Sverige. Men passar verkligen en cheva V8 i en sådan bil? En rak sexa hade nog suttit ännu bättre tror jag. <{POST_SNAPBACK}> V8:or passar i Alla bilar! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s-o Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 V8:or passar i Alla bilar! :D <{POST_SNAPBACK}> Innebär det att min dröm om en Golf MkI med Northstarmotor som vinterbil kan betraktas som realistisk? :D (Jo, jag vet att det är en Golf II:a på bilden) (Jag ber om ursäkt för off-topic-dumheterna, men jag har precis blivit utsatt för en hel massa studenter som ville bjuda på sprit ... Mer V8Golfinfo på http://www.cwstuning.com/gallery/coupe-degolf ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts