Jump to content

Bränslepump.


Recommended Posts

Tjena alla!

Fick till min förvåning se att någon mekanisk bränslepump inte får plats i mitt motorrum.

Pintons bensinpump sticker ut ganska så mycket :( . Så det får bli en elektrisk modell.

Är det någon som kan tipsa om var man hittar en väl fungerande bensinpump till bra pris?

Tänker köra med en enkel Weber så det behöver inte vara någon monsterpump.

Har hittat en på Feltema för femhundra spänn men där har man gått på nitar förr :icon_angry:

Kanske någon har en liggande?

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Jag kollade länge efter pumpar också men tycker att priserna var för djävliga, till slut när jag accepterat läget och så kröp jag till korset och ringde Dalhems ang. en Facet red top som verkar vara legio överallt, men dom hävdade att den pumpen var skit och sålde inte den längre.

Sen ville dom kränga på mig en Pierburg som visserligen är en bra pump men dom ville ha en tusing :(

Så jag sket i allt och knallade bort till mekonomen och köpte deras variant 115 l/h för 600 pix, hur fin som helst ser ut som biltemavarianten men är gediget byggd i stål och alu och funkar bra för dubbla dellorto (i bänk).

H Borken

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...