Jump to content

cykeldator


Recommended Posts

Är det nån som har använt en cykeldator?

Jag funderar på det men jag har inte kommit på hur jag skall lösa belysningsfrågan. Funderar på om man inte kan montera en liten lampa som lyser ner på displayen. Antingen utanpå eller om man kanske kan dela på höljet och montera in den där.

Har inte råd att köpa några balla instrument nu så cykeldatorlösningen är mycket lockande

Link to comment
Share on other sites

Hej jag kör med cyckel dator från clas olsson den är monterad i ett mätar hus från biltema,jag köpte den av en kompis för tillverkning kostnaden typ 200 kr han andvände förstoring glas så man ser siffrona bra och den duger bra åt mig.

post-25-1122545957.jpg

Link to comment
Share on other sites

ok

Ska dra till "Klasse O" i morgon inhandla en dator, såg att han hade en för 98 bagis.

Sen kommer man ju till frågan... var är det bäst att sätta givaren och magneten? Fälgen? kardan?

Link to comment
Share on other sites

Hjulet snurrar med rätt hastighet,oavsett växel.

mvh pixbo

så gör även kardanen om du inte har växellådan bakmonterad som t.ex. Alfa har på vissa modeller samt även nyare corvette med BW t-56 låda om jag inte minns fel.. (ej säker)

Link to comment
Share on other sites

Min fråga var mer var det var praktiskt bäst att placera den. Givetvis funkar det ju inte så bra om man sätter den på kardan och har växellådan bak.

Om man sätter den på ett hjul så måste man ju tänka på att flytta den när man byter fälg, etc. Sätter man den på kardan så kanske man får oblans osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...