Jump to content

En seven i varberg?!


_coffe_

Recommended Posts

Jag mötte en svart (tror jag) seven när jag körde från varberg i lördags eftermiddag... Är det någon här som har för sig att dom va på väg in till varberg då?? det såg ut att vara en svart, det gick för fort och jag reagerade för sent :lol: ... snygg va den iaf!!

Link to comment
Share on other sites

Jag är ganska säker på att det var en äkta Lotus Seven -68. :) Den tillhör en bekant, som även har en Europa.

Och jo, den är svart, och det sitter en Cortina GT-motor på ca 100 hästar i den. (Än så länge...)

Det kan t o m ha varit jag som körde, för jag var ute och kände på den en sväng. :wohow:

Link to comment
Share on other sites

det var som fan... ballt, jag reagerade för sent för att se några direkta detaljer... kastade med huvudet bakåt och såg rumpan på bilen och fick ett stort fint leende på läpparna... det va precis innan åskan drog över i lördags, kanske vid tretiden.. bilen va på väg från lindhovsrondellen in mot lassabacka... såg den precis innan järnvägsövergången...

ska den köras något på wheels & wings?? man kanske kunde få en liten titt på hur den ser ut och kanske t.om. en liten åktur :wohow:

Link to comment
Share on other sites

... det va precis innan åskan drog över i lördags, kanske vid tretiden.. bilen va på väg från lindhovsrondellen in mot lassabacka... såg den precis innan järnvägsövergången...

Då var det nog ägaren som körde, för där var jag aldrig. ;)

ska den köras något på wheels & wings?? man kanske kunde få en liten titt på hur den ser ut och kanske t.om. en liten åktur  :wohow:

Det vet jag inte faktiskt, men det är ju inte omöjligt att den dyker upp där. :)

Update: Så här ligger det till: Ägaren kan inte komma till Wheels (av någon anledning som jag inte kommer ihåg nu), men bilen kommer att finnas där. :)

Edited by Olofson
Link to comment
Share on other sites

Update: Så här ligger det till: Ägaren kan inte komma till Wheels (av någon anledning som jag inte kommer ihåg nu), men bilen kommer att finnas där. :)

Det låter ju helt underbart!! kommer det att vara du som kör eller?? kommer den att stå med på utställningen eller blir det bara cruising?! om det bara bli cruising, när kommer det att bli i så fall, fredag eller lördag å tid?? kan man kanske få åka en sväng eller bara titta på den lite närmare?!

fan va mycke frågor jag öser över dig, stackare :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Det låter ju helt underbart!! kommer det att vara du som kör eller?? kommer den att stå med på utställningen eller blir det bara cruising?! om det bara bli cruising, när kommer det att bli i så fall, fredag eller lördag å tid?? kan man kanske få åka en sväng eller bara titta på den lite närmare?!

fan va mycke frågor jag öser över dig, stackare  :whistling:

:lol:

Nej, det blir inte jag som kör - jag kanske t o m står hemma och bygger Westfield istället. ;)

Lotusen kommer tydligen att vara med i samband med något slags föredrag eller så, men jag har inte mycket koll på vad det handlar om egentligen. Provåkning blir kanske lite svårt i o m att det inte är ägaren som är där med bilen, men man vet ju aldrig. :)

Edited by Olofson
Link to comment
Share on other sites

:lol:

Nej, det blir inte jag som kör - jag kanske t o m står hemma och bygger Westfield istället. ;)

Lotusen kommer tydligen att vara med i samband med något slags föredrag eller så, men jag har inte mycket koll på vad det handlar om egentligen. Provåkning blir kanske lite svårt i o m att det inte är ägaren som är där med bilen, men man vet ju aldrig. :)

nä, det är klart... då kanske det inte blir så lätt att åka med om det inte är ägaren eller den pålitliga grannen olofsson :lol: ... speciellt inte om den ska vara med i något föredrag... man kanske får se den på cruisingen, vi får väl se...

ja kommer att stå där beredd med kameran om den skulle åka förbi :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...