Mats W Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Hej! Är det någon som kan tipsa om lämpliga camber, caster, toe in toe out vinklar inför besiktningen. Mats W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 (edited) Beror ju lite på vad du skall använda bilen till, men lagom glidarsättning kan vara 0.5-1mm toe-in bak, -0.5 grader camber runt om och 1-1.5mm toe-in fram Sen så bör man ju självklart testa och anpassa för sin egen bil. Caster kan du prova med ca 6.5 grader Edited July 7, 2005 by DIRAVI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Enligt Phil på MK camber 1grad in både fram och bak. toe in 0 både fram och bak. Jag har stält in toe inenn en smula men jag är inte säker att det behövdes Jag mixtrade med det när det var styrväxeln som satt för lågt. Justera väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Jag lät en guru här i västerås göra det. De flesta med snabba bilar och andra gatbilar gör det hos honom. Han kör på det gamla sättet utan laserutrustning. Han satte i stort sett 0 rakt igenom, eventuellt ½ grad inåt fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 jag har ju ingen indy men min framvagn har följande värden: camber 0,8 grader caster 8,3 grader toe-in 0,75 mm /sida = 1,5mm totalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats W Posted August 26, 2005 Author Share Posted August 26, 2005 Tack för hjälpen! SFRO-2 ett steg närmare! Mats W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.