Jump to content

Kollapsbart rattnav!


Recommended Posts

Hej!Jag behöver få tag på ett kollapsbart rattnav som passar på Scorpions rattstång.Jag har Luisiratt,men man kan konvertera den till att passa andra nav.

Om någon vet var man kan köpa detta,är jag tacksam.

Link to comment
Share on other sites

Svar:NEJ!

Min konstruktion kräver sådant rattnav,då stången är rakmonterad och inte går ner mellan pedalerna.

Enligt min bes.man.

mvh pixbo :thumbup:

Dum fråga kanske, men jag fattar inte riktigt vad det är för skillnad. Vad spelar det för roll om rattstången går ned mellan pedalerna eller inte, den är ju fortfarande kollapsbar?

Link to comment
Share on other sites

Om stången går rakt fram,dras inte stången undan vid en krock.Sålunda vill man att jag skall ha kollapsbart nav.Ratten kommer att sitta så långt från mig att det inte blir något problem i praktiken.Men,hängslen och livrem.

För att citera Gustaf:"Man väljer vilka strider man vill ta."

Jag gör det som krävs för att få igenom bilen.

mvh pixbo :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ok, jag tror jag fattar. När SFRO har några synpunkter så finns det alltid en anledning, jag skulle inte ha bråkat om det heller, jag vill bara förstå. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!Jag behöver få tag på ett kollapsbart rattnav som passar på Scorpions rattstång.Jag har Luisiratt,men man kan konvertera den till att passa andra nav.

Om någon vet var man kan köpa detta,är jag tacksam.

Kan du visa en bild på din rattstångsmontering?

Min rattstång går nästan rakt ner till styrväxlen men det finns ett "vinkel brott" på den. Jag kanske åxå behöver ett kollapsbart nav?!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...