pixbo Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Hej!Jag behöver få tag på ett kollapsbart rattnav som passar på Scorpions rattstång.Jag har Luisiratt,men man kan konvertera den till att passa andra nav. Om någon vet var man kan köpa detta,är jag tacksam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Scorpions rattstång är kollapsbar så du behöver inget sånt nav utan det räcker med ett vanligt... :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted July 6, 2005 Author Share Posted July 6, 2005 Svar:NEJ! Min konstruktion kräver sådant rattnav,då stången är rakmonterad och inte går ner mellan pedalerna. Enligt min bes.man. mvh pixbo :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 aha knepigt... kolla med rally tillbehörsfirmorna där har jag sett sådana i hålborrad plåt. G-A Lindberg etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Svar:NEJ!Min konstruktion kräver sådant rattnav,då stången är rakmonterad och inte går ner mellan pedalerna. Enligt min bes.man. mvh pixbo :thumbup: Dum fråga kanske, men jag fattar inte riktigt vad det är för skillnad. Vad spelar det för roll om rattstången går ned mellan pedalerna eller inte, den är ju fortfarande kollapsbar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted July 9, 2005 Author Share Posted July 9, 2005 Om stången går rakt fram,dras inte stången undan vid en krock.Sålunda vill man att jag skall ha kollapsbart nav.Ratten kommer att sitta så långt från mig att det inte blir något problem i praktiken.Men,hängslen och livrem. För att citera Gustaf:"Man väljer vilka strider man vill ta." Jag gör det som krävs för att få igenom bilen. mvh pixbo :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Ok, jag tror jag fattar. När SFRO har några synpunkter så finns det alltid en anledning, jag skulle inte ha bråkat om det heller, jag vill bara förstå. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Hej!Jag behöver få tag på ett kollapsbart rattnav som passar på Scorpions rattstång.Jag har Luisiratt,men man kan konvertera den till att passa andra nav.Om någon vet var man kan köpa detta,är jag tacksam. Kan du visa en bild på din rattstångsmontering? Min rattstång går nästan rakt ner till styrväxlen men det finns ett "vinkel brott" på den. Jag kanske åxå behöver ett kollapsbart nav?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 såg att micro hadde en massa nav till olika bilar. vet dock ej om dom är kollapsbara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 11, 2005 Share Posted July 11, 2005 Naven på Micro är inte kollapsbara, de är gjutna i ett stycke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts