Jump to content

Vilken färg?


cheetah1

Vilken färg har du på din Locost?  

34 members have voted

  1. 1. Vilken färg har du på din Locost?

    • Röd
      3
    • Orange
      0
    • Grön
      5
    • Lila
      0
    • Blå
      6
    • Gul
      0
    • Motivlackerad
      1
    • Omålad
      1
    • Annat
      7


Recommended Posts

röstade blå..

vaarför ?? för att den var blå när jag köpte den.. :prop: kommer nog byta alla plåtar runtom till vintern så vi får se vad det blir för färg då... :)

Link to comment
Share on other sites

British Racing Green, så klart! ;)

Har funderat mycket på färg... Gillar inte skrikiga färger, men inte kalla färger heller. (Ok; det beror på, men nu snackar vi bilar med klassiskt stuk.) Ska formerna på bilen synas så får det inte vara för mörkt heller, så där går (tyvärr) svart bort för min del. Vitt kan se fint ut, men då får jag ha svetsglasögon på mig för att inte få ont i ögonen, och så får man hålla på och tvätta ständigt om det inte ska se sjaskigt ut.

Så fick jag se en Westfield med V8-huven och vindavvisare, och tänkte att "Den ska naturligtvis vara grön!" - och hittade sedan några gröna också, och tyckte att det såg ut precis som jag tänkt mig. Lugn, inte alltför ljus färg, men ändå inte kylig. Ser lite lyxigt tungt ut på ett diskret ulv-i-fårakläder-sätt - och till det ska man naturligtvis ha ett lite lagom fett men ändå rejsigt V-ljud. ;)

Men vi får väl se om det verkligen blir som jag tänkt. Nu dyker nog grejorna upp ganska snart... :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Min kompis sprayade gratis och jag betalade bara materialet.

Jag byggde honom en motor till sin trike förra året så vi bytte tid så att säga.

Han är en halvgalen estetiskt lagd människa men fick ändå nästan helt fria händer

att lacka som han ville. när han var klar så sa han:

- Det här var kul, ska vi göra om det till nästa år igen med något annat ?

Själv tror jag att det kommer ta ett tag att vänja sej.

Det är nog långt ifrån alla som tycker att paintbrush jobb är ämnat för en bil i

super seven stilen och jag förstår deras tankar precis.

Jag tänkte mej bilen en eller två färgad under 95% av byggtiden men det "sket sej".

Snart så ska vi hjälpas åt att slipa ner klarlacken ett eller två lager för att ta bort knoppar

i lacken och sedan så finns det några rinningar i klarlacken med som inte ser så kul ut

när man kommer nära.

Men men... man är ju smålänning.....och byta jobb är ju kanon vid sådana här tillfällen.

så lacken blev inte enfärgad som jag först tänkt, utan det blev deformerade tonade målflaggerutor

och 3d flames-korvar samt nitade plåtar med rostrinningar och lite till...

.... den är iallafall udda, det kan vi nog vara överrens om....

Jag bifogar en lite större version av min avatar bild samt länkar till lite fler bilder där

lite av de olika sakerna i lacken syns.

http://surl.se/nfb

http://surl.se/kde

13359.jpg

Är det någon som funderar på något paintbrush jobb på bilen eller någon annan detalj

så kom ihåg att locost sweden medlemmar har rabatt hos denna killen..

länk----> PAINT IT MOTIVLACKERINGAR

Link to comment
Share on other sites

tänkte bygga en svart först men det finns ju redan en ganska välkänd svart indy i landet....

tråkigt med kopior :D

Därför blir det svart/gul som förhoppningsvis inte är lika vanligt(än)

Fast en motivlack som arrows hade man ju inte heller bangat på, grymmesnyggt :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Min är olackad, utom noskon och framskärmar, framskärmarna är svarta, och noskonen grå för att matcha aluminiumet.

Den är sä för att den var så när jag köpte den, och för att jag vill ha det så, såmycket alu som möjligt :)

Link to comment
Share on other sites

tänkte bygga en svart först men det finns ju redan en ganska välkänd svart indy i landet....

tråkigt med kopior :D

Därför blir det svart/gul som förhoppningsvis inte är lika vanligt(än)

Fast en motivlack som arrows hade man ju inte heller bangat på, grymmesnyggt :thumbup:

Vår MK blir svart med röda skärmar.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...