SteQve Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 I min bil har jag inte använt sömnlösa rör, utan beställt vanliga profilrör. Är det okej? Eller måste ramen vara gjord med sömnlöa rör? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferm Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Vad jag vet så är det helt ok med vanliga profil rör, annars ligger jag också illa till med min mtrl hög som snart ska bli en ram. Mvh mange w Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 I min bil har jag inte använt sömnlösa rör, utan beställt vanliga profilrör. Är det okej? Eller måste ramen vara gjord med sömnlöa rör? Det behövs inga sömlösa rör.... Sömnlös är vad man blir själv när man börjat bygga och sommaren närmar sej med stormsteg.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheetah1 Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Sömnlös är vad man blir själv när man börjat bygga och sommaren närmar sej med stormsteg.... Haha, den va bra! Heja på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 sömlöst skall det vara till a-stagen :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 sömlöst skall det vara till a-stagen :thumbup: jag tror inte det är ett SFRO eller SBP krav Olla... men visst .... de olika besiktningsmännen är ju inte så konsekventa i åsikterna genom landet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 HEJ!Enligt min Sfro-man,och enligt hålllfasthetsfolk på mitt jobb,är det bäst med hydraulrör till armarna.De rören går inte tvärt av när de är utmattade,utan böjer sig sakta.Man kan då lätt,med en linjal eller något annat rakt,kolla armarna då och då om de är på gång. De är sömlösa. mvh pixbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Normaliserade rör sitter det i mina bärarmar, men inget som är tvång. Det ska dock vara tjockare gods, 21x3mm tror jag mina är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Normaliserade rör är normaliserade tills man svetsar i dem....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Om man inte normaliseringsglödgar efteråt... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Om man inte normaliseringsglödgar efteråt... ;) Aldeles riktigt, men det kräver ju viss kompetens och utrustning :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Om man inte normaliseringsglödgar efteråt... ;) Aldeles riktigt, men det kräver ju viss kompetens och utrustning :) gör man fel så kan man få avkolning i materialet, å de är inte bra ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 sömlöst skall det vara till a-stagen :thumbup: jag får väl fylla i det som glömdes bort... "sömlöst ska (bör) det vara till a-stagen (och inte till hela ramen)" förlåt lilla mig :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts