Jump to content

skrota micra


Michael Th

Recommended Posts

hejsan igår fick jag plocka vad jag ville från en 89-nisssan micra

jag plockade h cyl med servo klocka och generatorn... något annat nyttigt??? rattlåset saknades på stången så den sket jag i att plocka... bilen åker till skroten snarast... och det var sas. själv plockning... kylaren var i det närmaste helslut... pedal stället tyckte jag såg dumt ut med krokiga :blink: pedaler så det fick hänga... killen hade tagit skivor och trummor, rattlås från bilen och brydde sig inte om resten...

mvh michael

ps då bilen inte är på börjad än så plockar jag ganska så utskiljnings löst...men vad som nog är klart att det blir ett bok schassie eller ev lite bredare... hur som light version med liten motor... ev ford puma..hel alu..!?ds.

Link to comment
Share on other sites

hejsan igår fick jag plocka vad jag ville från en 89-nisssan micra

jag plockade  h cyl med servo klocka och generatorn... något annat nyttigt??? rattlåset saknades på stången så den sket jag i att plocka... bilen åker till skroten snarast... och det var sas. själv plockning... kylaren var i det närmaste helslut... pedal stället tyckte jag såg dumt ut med krokiga  :blink:  pedaler så det fick hänga... killen hade tagit skivor och trummor, rattlås från bilen och brydde sig inte om resten...

mvh michael

ps då bilen inte är på börjad än så plockar jag ganska så utskiljnings löst...men vad som nog är klart att det blir ett bok schassie eller ev lite bredare... hur som light version med liten motor... ev ford puma..hel alu..!?ds.

Om kylaren är OK så ta den. Behöver inte du den så kan jag ta hand om den ;)

Eddy

Link to comment
Share on other sites

kylaren var i det närmaste helslut.......

kommer själv använda en kylare från en mercedes 190 E -84 som en kompis lyckligtvis ganska så nyligen bytt ut...sedan rasade kamdrivningen och bilen blev skrotades :D kul för mig...gratis är bra...

Link to comment
Share on other sites

mitt pedalställ är från en micra.....

och det funkar att trampa på....

betvivlar inte att det fungerar men tycker triumph herald/ spitt pedaler passar mig bättre, raka och himla nimma...dom dög så vitt jag vet även till colin chapman ( rätta mig om jag har fel)+ att jag har en skrot triumph som kommer att donera dom... titta till micran nyss och pelareriet är kvar och kommer att demonteras i morgon för att glädja någon annan byggare...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...