Jump to content

Mekanikerutbildning


_coffe_

Recommended Posts

ungefär som rubriken låter....

nu när jag har tagit studenten, så har jag bara lumpen kvar som fördröjer mitt steg in i arbetslivet... jag har ingen som helst aning om vad jag vill syssla med.... jag har några alternativ:

1. musiker

2. brandman

3. polis

4. militär karriär

jag har dock en kompis som gick i en gymnasieskola i Kungsbacka där man fick en räsermekanikerutbildning... just nu så jobbar han i ett stall i stcc å han har mekat en massa med ferraris o liknande.... jag har varit inne på den banan också, eftersom jag har ett stort intresse av motorsport å bilar... dock så är det väl kanske försent att starta en karriär inom formel 1 nu, plus att jag är nog lite för stor för det... så varför inte bli mekaniker ;)

vet ni om det finns någon eftergymnasial utbildning som motsvarar den som min kompis fick i kungsbacka?? jag har ju precis gått ut gymnasiet å kan inte börja om där igen :(

Link to comment
Share on other sites

En ren reflektion på dina val.

Musiker och militär är nog det mest otrygga du kan satsa på om du inte är en förbannat duktig musiker förstås. Brandman är väl sådär, men det som krävs mest av dig fysiskt.

Poliser kommer det behövas fler av i framtiden.

Eller varför inte satsa på en snabb kort militärkarriär och sedan ta anställning hos SÄPO ;)

Link to comment
Share on other sites

När det gäller att jobba som brandman s å kan du ju fråga vår ordförande, han är brandman bland en del andra yrken ;) I övrigt håller jag med Jontes inlägg när det gäller musiker och militärjobben.

Link to comment
Share on other sites

haha :lol: .... det kan jag förståss hålla med om... jag vet att konkurrensen är skithård när det gäller att bli musiker.... det hade varit skitkul att vara konsertmästare i en stor känd orkester... men drömmar har man gott om....

militären vet jag inte riktigt.... det är mest för att jag tycker det verkar rätt roligt... men nu när dom lägger ner allt så vet jag inte riktigt ifall det är något vettigt val...

poliser är det brist på överallt, så varför inte... bli en kriminalare eller nåt sånt ;) ...

brandman har jag varit inne på sen jag var liten.... även pilot inom trafikflyget....

det arbete jag vill ha måste vara ett fysiskt arbete, inget kontorsarbete... då kommer ja att bli knäpp... måste få röra mig å ha ett "varierande" arbete.....

det är fan inte lätt att bli stor :prop:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...