Jump to content

Borkens byggnation


Recommended Posts

Får väl öppna en liten tråd med proggressionen på mitt LoCost bygge.

Jag bygger på ett Bokchassi som jag köpte loss i skånetrakten, det var 60% färdigt och ytrostigt men riktigt rakt och bra. Jag har i det närmaste svetsat klart hela chasssiet, en bit kardantunnel motorfästen och framvagn är på G.

Moroten är en 1,8 l BMW M10 som också kommer från skånetrakten den lär vara viktad och blueprintad hursom helst gick den riktigt bra när jag köpte den. Den var utrustad med K-jet som jag rev dän i och med att jag inte hade en tanke på att pynta några 7000 i miljöavgift till staten.

Tanken var att utrusta moroten med megasquirt, ett st MS ligger färdigt på skrivbordet, saabspridare pump spjällhus( tack Balzamon) finns också.

Fast sen så försvann ju miljöavgiften, kanske! Nåja ett par Dellorto 40 inhandlades billigt och putsas upp i skrivande stund. Sen har jag även tillverkat lite trattar, som ska användas till dellortosana eller MS-plenumet.

H Borken

bifogad bild på 1 st dellorto, 70-tals high tech :)

post-6-1117365105.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jepp jag svarvade en plugg och testade att pressa med en 2 tons domkraft funkade inte, så det fick bli några slag med 800 g smideshammare med ett 70 kg städ som mothåll, gick förvånansvärt lätt måste jag säga.

H Borken

Link to comment
Share on other sites

Nä precis, jag är bara ute efter att få det shysst fungerande i det här läget!

Fast man kanske ska tillverka ett par verktyg som fixar fullradie, blir nog svårt som fan med krympningen antar jag.

H Janne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...