Jonte Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Såg när jag surfade runt på forumet att jag inte har presenterat min bil trots att jag har hängt här ett bra tag. Så för er som inte sett den tidigare kommer här en liten presentation. I början av december 2003 så beställdes ett kit från MK Engineering i UK på en MK Indy, väntetiden var hela 2 månader så under den tiden hann jag fixa iordning garaget och putsa lite på delarna som skulle sitta i bilen. 11 februari dök äntligen det stora paketet upp som en försenad julklapp Direkt in i garaget och redan samma kväll satt golvplåten på plats och ramen vändes. Tips andra är att använda en tryckluftsdriven popnittång ifall ni har möjlighet. Man kan få rejält ont i händerna annars :D Drygt 1½ månad senare (slutet av mars) så skulle hjärtat in i bilen. Röd och fin som motorn är passar den bra i en svart bil. 26/4 så gjordes första SFRO besiktningen. Den genomfördes utan några problem Sen kom den bedrövliga sommaren som tillät en hel del dagar och nätter i garaget. Jag jobbade på febrilt för att kanske hinna med att köra något under sommaren 2004. Entusiastisk som var så bokades t.o.m en reg besiktiningstid in SBP den 21 augusti. Behöver knappast tillägga att jag fick skjuta upp den tiden 2ggr innan man äntligen stod där med godkänt protokoll 20/9 så var det så äntligen dags för 2:a SFRO besiktningen. Det blev ett litet äventyr med tanke på att bilen aldrig varit uppe i högre fart än 40-50km/h på gatan utanför garaget. Min SFRO-gubbe tryckte till med gasen ordentligt och passerade 120km/h efter en lagom kort tid Naturligtvis så regnade det lite lätt denna dag och avsaknaden av vindruta gjorde sig påmind. Det blev :thumbup: även denna gång. Glad i hågen så tog vi Indyn till Tullinge den 26/9 på Se7en days och fick äntligen köra bilen lite mer avancerat. 2 dagar senare var det dags för reg. besiktning här i Västerås. Tyvärr fick jag 4 anmärkningar som gjorde att jag fick återkomma den 14 oktober till dom. Denna gång så klarade jag det, jag hade gått i mål Jag var även tvungen att prova vinterföret med den . Det var en aning kallt vid tillfället Vintern 2004/2005 så stod den i garaget för uppgradering och uppsnyggning och väntade på våren. Under påsken 2005 så ställde jag ut den i Locostswedens monter på ELMIA mässan i Jönköping. Riktigt kul tillställning med härliga grabbar i Locost MK. Bild på bilen dagarna innan ELMIA Lite fakta: Ram: MK Indy Motor: Ford Pinto 2.0 med katalysator Kylare: Nissan Micra Generator: Hyundai Tank: egentillverkad Stolar: Cobra Roadster 7 Framlysen: MC Baklysen: Land Rover Defender Blinkers fram: MC Sidoblinkers: Audi A3 Instrumentering Smiths Telemetrix Hela projektet kan ses på www.westeras.com Uppdaterar denna tråd efter hand som något händer med bilen :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Tack Jonte..trevligt med lite historik bakom din fina MK. Eddy :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 jonte en liten fråga bara. bestälde du chasiet pulverlackat?...och i så fall var det nått problem vid 1:a sfro??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 15, 2005 Author Share Posted May 15, 2005 Chassiet kom pulverlackat. Jag ordnade material intyg till 1:a SFRO, så det gick bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 jonte en liten fråga bara. bestälde du chasiet pulverlackat?...och i så fall var det nått problem vid 1:a sfro??? Samma gjorde vi ... bestälde chassiet pulverlackat... inga problem vid 1:a SFRO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 oki det va ju smidigt o bra. kostade pulverlacken nått extra eller?....en klar fördel med pulverlackat innan då man slipper riva ner allt efter första sfro bara för att måla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 16, 2005 Author Share Posted May 16, 2005 Pulverlacken kostade nånting på £50 eller mindre. Det var försumbart i det stora hela. För min del var fördelen den att jag fick hem chassiet mitt i vintern och ville slippa risken för rost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Jonte, din bil är jättefin! Är det originalgelcoat eller har du lackat den? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 14, 2005 Author Share Posted June 14, 2005 Tackar Det där original gelcoaten :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 en klar fördel med pulverlackat innan då man slipper riva ner allt efter första sfro bara för att måla. Vad du än gör så kontakta din SFRO-man. Han kan ha helt andra åsikter om lack av ram. Vore ju träligt om du fick lov att strippa och slipa ner alla svetsställen. Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 19, 2005 Author Share Posted June 19, 2005 Fan va härligt det är att vara ute å köra på småvägarna runt stan :D Det är som ett gift nu...hur ska man överleva när vintern kommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.