Jump to content

Eftersnack: Stoneleigh 2005


Jonte

Recommended Posts

Nu när vi landat och sovit efter resan så kanske vi kan delge våra intryck av Stoneleigh mässan i England.

Jag måste tacka för ett mycket trevligt sällskap under hela resan. Inte en död stund och inga sura miner syntes till :thumbup: . Det var ett suveränt gäng att åka med, trots att vi aldrig hade setts innan.

En reseskildring kommer senare och vi ska även ladda upp bilder från mässan och resan.

Link to comment
Share on other sites

Resan hem blev ju sådär. Två minuter för sen till incheckningen ledde till 600kr extra för en ny biljett och sex timmars väntan på nästa plan :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

Resan hem blev ju sådär. Två minuter för sen till incheckningen ledde till 600kr extra för en ny biljett och sex timmars väntan på nästa plan  :icon_angry:

Ööööhhh ....... 2 min :blink: :blink: Finns det inga marginaler?

Besöket av Stoneleigh mässan måste ha varit som när man var liten i värsta godisbutiken eller ? :D

Link to comment
Share on other sites

Resan hem blev ju sådär. Två minuter för sen till incheckningen ledde till 600kr extra för en ny biljett och sex timmars väntan på nästa plan  :icon_angry:

Jag hörde det :huh:

Även fast Leffe försökte försena flyget med sina stolar.

Det var väldigt tråkigt

Link to comment
Share on other sites

Resan hem blev ju sådär. Två minuter för sen till incheckningen ledde till 600kr extra för en ny biljett och sex timmars väntan på nästa plan

Måste ha varit Ryanair.....

Link to comment
Share on other sites

Sorry om jag var negativ. Var lite irreterad igår :)

Stoneleigh var en succe tycker jag. Grymt roligt gäng :thumbup:

Jag har ca 75 bilder att dela med mig av sen!

Link to comment
Share on other sites

Från mitt håll så är det bara att boka in 1,2 maj 2006 för mässan! Grabbar ni hakar väl på?

också åker vi typ en kvart tidigare så Mattias kommer med mig hem för det var tråkigt att åka själv :wub: .

Mattias mailar eller ringer du till mig om utläggen?

Pussar ockl Kramar till hela rese sällskapet från en lätt bakfull Leffe.

P.s ska gå ut på en pubrunda nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Och hur mår blommorna, klarade dom sig över helgen? Kom det några nya skott?

Som sagt, ibland så skrämmer du mig. :D :D

Nästa år är spikat, jag har dessutom lovat att Leffe ska ta sin Mk dit :D

Link to comment
Share on other sites

Mejl om utlägg har gått ut.

Vad tyckte ni var bäst med resan?

Om jag får gissa:

Leffe och Micke: Ölen!

Jonte: När han upptäckte en kopia av sin egen bil på mässan.

Bernt: Hela första dagen, då vi inte kommit på att det var mycket roligare att kalla honom Benkt

:D :D :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Det ligger lite bilder i Galleriet på locostsweden.se

Galleriet fylls på hela tiden med nya intressanta spännande byggen

Link to comment
Share on other sites

Ja.... alla som ville fick följa med. Vi gick ut på forumet ganska tidigt med en inbjudan. Men det var "bara" 5 som ville åka med.

Som det ser ut nu så kommer i allfall jag åka nästa år igen och då går en ny inbjudan ut.

Link to comment
Share on other sites

Ja.... alla som ville fick följa med. Vi gick ut på forumet ganska tidigt med en inbjudan. Men det var "bara" 5 som ville åka med.

Som det ser ut nu så kommer i allfall jag åka nästa år igen och då går en ny inbjudan ut.

Jag vet att ni gick ut på forumet och föreslog att alla kunde åka med :D

Jag har för mig att man kan få en resebyrå att anordna en specialresa om man är över ett visst antal pers. Då kan man göra ett paket med resa, hotell och kanske nåt annat som t.e.x. inträde på mässan och på det sättet få ett bra pris. Jag vet inte men ni som har varit över har kanske redan gått igenom alla tänkbara alternativ. :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Måste passa på att tacka samtliga medresenärer för en fetkul långhelg!! Idel sköna snubbar hela bunten!

Till nästa år räknar vi dock med att ännu fler locostare hänger på nu när vi försäkrar att allt gått lugnt och städat till... eller hur Micke och Leffe!?

Finns ju ytterligare sevärdheter i närheten som vi inte hann med i år och så måste vi ju se hur Darrens(?) projekt utvecklar sig!

//Bernt

Link to comment
Share on other sites

Ja.... alla som ville fick följa med. Vi gick ut på forumet ganska tidigt med en inbjudan. Men det var "bara" 5 som ville åka med.

Som det ser ut nu så kommer i allfall jag åka nästa år igen och då går en ny inbjudan ut.

Jag vet att ni gick ut på forumet och föreslog att alla kunde åka med :D

Jag har för mig att man kan få en resebyrå att anordna en specialresa om man är över ett visst antal pers. Då kan man göra ett paket med resa, hotell och kanske nåt annat som t.e.x. inträde på mässan och på det sättet få ett bra pris. Jag vet inte men ni som har varit över har kanske redan gått igenom alla tänkbara alternativ. :D

Eddy

Det går säkert, men jag ser ingen anledning att betala pengar till någon annan som ska fixa till det.

Jag kan ta på mig att fixa samma resa nästa år.

Link to comment
Share on other sites

Ja.... alla som ville fick följa med. Vi gick ut på forumet ganska tidigt med en inbjudan. Men det var "bara" 5 som ville åka med.

Som det ser ut nu så kommer i allfall jag åka nästa år igen och då går en ny inbjudan ut.

Jag vet att ni gick ut på forumet och föreslog att alla kunde åka med :D

Jag har för mig att man kan få en resebyrå att anordna en specialresa om man är över ett visst antal pers. Då kan man göra ett paket med resa, hotell och kanske nåt annat som t.e.x. inträde på mässan och på det sättet få ett bra pris. Jag vet inte men ni som har varit över har kanske redan gått igenom alla tänkbara alternativ. :D

Eddy

Det går säkert, men jag ser ingen anledning att betala pengar till någon annan som ska fixa till det.

Jag kan ta på mig att fixa samma resa nästa år.

OK...det låter bra :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det fanns lite intressant att titta på tydligen... (dregel dregel). Trianguleringen på denna ramen skojar man inte bort.... :wub: Det är en Caterham va? Det står det på växellådan tycker jag mig se.... visste inte att de gör sådana också. :blink:

http://www.amanfamily.se/locost/index.php?...=view_photo.php

På bilden före ser man spjällhuset på motorn som ser spännande ut också... vet ni nåt om det?

Och VAD är detta? Grymt häftig!

http://www.amanfamily.se/locost/index.php?...=view_photo.php

Link to comment
Share on other sites

En helt fantastisk morris!!!

klicka ca 2 bilder fram då ser du utblåset från kylningen och där är hans hemsida gå in där helt fantastisk.

mvh leffe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Leffe!

Efter all den entusiasm :prop: du visade för kryddor i England har jag nu gått och köpt mig följande plantor:

Rosmarin

Fransk Dragon

Timjan

Allt är omplanterat och ska förhoppningsvis ta sig bra ute på baklongen.

Nu blir du väl glad :D

Link to comment
Share on other sites

Kryddor och kryddor.....

Jag misstänker starkt att Leffe inte bara var intresserad av smaken, han funderade nog på om han kunde röka dom och vilken effekt det skulle ge.

Så som han gör med den Hampa han odlar hemma :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

JA Vad skall man säga !

Mattias nu rockar du FETT .Rosmarin é nog ganska FINT å RÖKA!!!

Vi kansek skall öppna en locost blomm avdelning så vi kan dela med oss av alla erfarenheter

som kommer fram vid odling av nytto växter!

Man kan ju fixa lite kapital här :hypocrite:

vi hörs

Leffee

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...