Joachim Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Skulle behöva lite hjälp med att hitta snygga lampor(dioder) för blinkers, helljus,laddning och oljetryck. Hur har ni löst det ? Var hittar man snygga/diskreta dioder i färger grön,blå,gul och röd ? Tacksam för hjälp. /Joachim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Jag har beställt en sån här från http://www.europaspares.co.uk NEW LOWER PRICE!! All wires included, unit offers direction indicators, lights, battery, oil pressure and handbrake warning lamps. The very latest LED technology has been used to create a high contrast and definition warning light module Smaller than others & great value for money Only 8 wires to connect, instead of 12 6 backlit symbols on a self-adhesive black textured fascia panel Longer life than incandescent lamps Easy to install 84mm long x 14mm wide and 34mm deep. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Glömde... Den kostar £25.52p och kallas BRIGHT6 på deras hemsida. Dioderna lyser riktigt starkt, men behöver nog sitta precis framför föraren eftersom de sitter ganska djupt i hållaren och därför inte syns så bra från sidan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Posted April 29, 2005 Author Share Posted April 29, 2005 (edited) Godis - den var snygg :thumbup: Sån köper jag - vad hade den för a-nummer, hittar inte den på sidan... Edited April 29, 2005 by Joachim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrlynx Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 elfa har rätt mycket att välja på sen har de även små snygga hållare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Jag köpte 12~14V dioder på ELFA med kromade hållare. Hittar tyvärr inte dioderna på deras hemsida. Men de är genomskinliga när de inte lyser och jag har dom i färgerna röd, grön och blå. hållarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 http://www.s-v-c.co.uk/ här hittar ni många olika lampor.torkarmotor, fläktar instr.panel m.m. Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Förresten när det gäller vanliga lysdioder så har Biltema fått in en hel del även i blått sken finns bland nyheter på hemsidan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MulleMeck Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Hur är det, funkar det att ha en lysdiod (med förkoppl.motstånd) även till laddningen ? Generatorn behöver ju få den lilla strömmen genom laddningslampan i vanliga fall för att "komma igång" att ladda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Jag ska prova .tror det funkar. det gäller att vända + och - rätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Finns det några krav på vad man måste ha? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts