Jump to content

Det blev en XKM624


Recommended Posts

Efter en tredagars förlossning så kunde jag idag vid 9:00 prick

överlämna 1810:- till SBP i Kalmar...

I utbyte fick jag två blanka papper och ett reg. nummer som

lyder: XKM 624

själva besiktningen tog 1timme och 50 min innan det tog stopp...

sedan drog det ut två dagar innan jag fick klartecken att åka och hämta

mina papper beroende på att besiktningsmannen blev osäker

på reglementet och hängde upp sej på..........

Hör och häpna.................... chassinummret................ :blink:

Han hävdade att jag eventuellt var tvungen att ha ett nummer på

17 tecken som började på "Y" men han hade fel......... :twisted:

Så idag var jag välkommen att komma och hämta mina papper och betala....

:toot: :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

bilden är tagen några timmar efter att bilen blev godkänd av SBP.....

Den kunde lika gärna varit tagen i höstas känns det som när man ser den...

Nu är snart halva bilen riven för att få lite färg på sej.....

post-7-1114977294.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

10181.jpg

10182.jpg

10183.jpg

10184.jpg

10185.jpg

Första lite längre lagliga provundan på allmän väg skedde i eftermiddags.

Det kändes helt okej fast det blev lite strul med sprutet som jag

inte har löst än. Men jag har inte lagt ner någon vidare tid på att

hitta felet än men det blir till att lösa en annan dag...

Link to comment
Share on other sites

Den blev ju väldigt orginell! Fränt med plåtfälgar! Intressant då jag själv har funderingar på Citroën C5 aluminiumplåtfälgar... men det hinner ju ändra sig många gånger. :)

En solklar kandidat till kategorin "färdig bil" på Elmia nästa år, tycker jag. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Plåtfälgarna sitter där bara tills vidare beroende på att plånboken inte

tillåter något annat just nu... Det kommer andra fälgar så fort

bara ekonomin tillåter för jag gillar dom inte någon vidare.....

Jag satsade på att komma ut och köra lite i år istället och lade pengarna

på att bli "klar" istället för att bekosta fälgar för den del av budgeten som fanns

och hoppa över en säsång beroende på det. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Plåtfälgarna sitter där bara tills vidare beroende på att plånboken inte

tillåter något annat just nu... Det kommer andra fälgar så fort

bara ekonomin tillåter för jag gillar dom inte någon vidare.....

Jag satsade på att komma ut och köra lite i år istället och lade pengarna

på att bli "klar" istället för att bekosta fälgar för den del av budgeten som fanns

och hoppa över en säsång beroende på det. :thumbup:

Låter som ett sunt och bra beslut. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Grattis till en helläcker 7:a! :thumbup: :thumbup:

När du fått ordning på sprutet vore det intressant att få höra dina intryck av bilen. Jag funderar starkt på att kopiera några av dina idéer vad gäller motor mm mm. :)

Kommer du till Tullinge?

Link to comment
Share on other sites

Grattis till en helläcker 7:a!  :thumbup:  :thumbup:

När du fått ordning på sprutet vore det intressant att få höra dina intryck av bilen. Jag funderar starkt på att kopiera några av dina idéer vad gäller motor mm mm.  :)

Kommer du till Tullinge?

Jag har averkat flera mil i bilen totalt sett och problemet med sprutet är en "nyhet"...

mina intryck är att drivlinan fungerar kanonbra och jag skulle inte vara orolig att

rekomendera någon annan att välja samma delar om det är så du menar att du

vill göra med.

En tabbe i mina ögon som jag gjort är att jag valde koppling med wire.

Ska du bygga liknande så bygg med hydraulisk koppling.

Jag kommer att bygga om min koppling alldeles snart eller i vinter till nästa säsong

beroende på om den funkar bättre efter lite pill nu i dagarna.

Link to comment
Share on other sites

mycket snyggt :thumbup:

...men hur lyckades du med effekt/vikt förhållandet på besiktningen???

135hkr B230 FK alltså en lättrycksturbo...............

då måste bilen väga över 670kg och det gör den...

Link to comment
Share on other sites

135hkr  B230 FK alltså en lättrycksturbo...............

:D :D :D :D :D :D :D

Jag hade i så fall en Briggs & Stratton i min !!!

Briggs....

:lol: :lol: :lol:

så illa är det väl inte ändå.......

Jag skojjar inte det är en 230 FK motor heralue.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Garageporten stog öppen en liten stund i eftermiddags

och den lille grabben var spårlöst borta....

Efter att ha letat någon halvminut så hörde jag regelrätta

fast & furious ljudeffekter från garaget och kikade in .

fad fick man se då????

Då brast pappas hjärta ...... där satt han ensam i garaget och var helnöjd med livet....

ett ögonblick som var tvunget att dokumentera om än med en usel mobil tel. kamera...

han hade tömt passagerarsidans sittbrunn på alla grejor som behövdes för att få rätt känsla

i leken och av ljuden och inlevelsen att dömma så gick det riktigt fort bitvis... troligtvis fortare

än jag någonsin kört med sjuan....

11101.jpg

11102.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mitt "locost" bygge..... (525 read)

arrowsmith

Brons-medlem

in Locost

posts: 7

since: 06 Mar, 2003

http://monkeytoys.com/locostforum_gammalt/...Locostbygge.htm

Hade lite kul ikväll och kikade i det gamla forumet..

där fick man en flashback från mars 2003 :D

mitt första inlägg på locostsweden....

sedan blev det ju en nyregistrering på nya forumet.

kul att det gamla finns bevarat, iallafall till viss del.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...