pixbo Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Hej!Har köpt en bränslemätare och en givare som skall höra ihop.Det går en kabel från mätaren till givaren,som i sin tur skall vara jordad.Jag har tagit en vanlig 0,75 kabel och kopplat mellan givare-mätare.Jag får dock väldigt lite utslag på mätaren vid fullt utslag på givaren. Skall jag ha en kabel med större/mindre resistans,eller spökar det bara? Om någon vet,är jag tacksam för hjälp! mvh pixbo :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 0,75 måste räcka med råge... det är så lite ström det går genom den kabeln så det är säkert inte ditt problem.. kabeln du använder ska naturligtvis inte ha någon egen resistans... resistansen ska du ha i tankamaturen... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 den lilla lilla resistans du har i ledaren tror jag inte ens att du kan mäta upp... den är mest teoretisk.. så liten är den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Har du jordat själva instrumentet??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted April 17, 2005 Author Share Posted April 17, 2005 Ja,enligt beskrivningen som var med. mvh pixbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Vilken givare har du. Bosses visade sig ha fel i lindningen. Inköpt på HCJ. Kolla detta med ett mätinstrument först. Bygg väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Får du fullt utslag om du jordar kabeln som ska till tankgivaren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts