Lenny Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Så kan det gå en vanlig dag på väg hem från jobbet...!!! Blev omkörd och han fick sladd, in i mig, sedan bar det iväg ut på en åker. Bilen hann göra tre (3) volter innan åkturen slutade på taket och en mörbultad Lenny kravlade sig ur sin sönderslagna pärla, Ford Fiesta XR2i... Synd på så rara ärtor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted April 11, 2005 Author Share Posted April 11, 2005 Går inte att ladda bmp. ...? Synd... bilderna är ganska sägande... någon som vet hur man får upp .bmp - filer...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Aj då! tur att du inte gjorde illa dej så mycket.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted April 11, 2005 Author Share Posted April 11, 2005 hoppas jag får upp bilderna, ser ganska hemskt ut när man ser tillbaka, kom precis hem från akuten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Jag brukar öppan filen i pain och döpa om dom med .jpg på slutet ist för .bmp brukar funkar för mej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted April 11, 2005 Author Share Posted April 11, 2005 testing...funkar inte... varför... går in i paint och döper om den till .jpg !!! Kanske får i väg ett mail....???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Filen får inte vara mer än 100kB, så funkar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 testing...funkar inte... varför... går in i paint och döper om den till .jpg !!!Kanske får i väg ett mail....???? Skickar du bilderna till mig så laddar jag upp dem åt dig. //Magnus diravi@citropat.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Fy faan!!! Tur att du klarade dig. Bilar finns det i mängder och det går att laga. Jag hade en XR2 -87 förut och den skulle jag inte vilja volta i. Men jag tror att XR2i är lite stadigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted April 12, 2005 Author Share Posted April 12, 2005 Nu, en dag senare, har man fått höra lite vittnen... som sagts blev jag omkörd i ytterkurva, den andra bilen får sladd ner i vänstra diket, kommer upp på vägen rakt in i mig. Han fortsätter "hyffsat" rakt ut på högeridans åker, medans jag glider ut på tvären. Bilen hugger tag i kanten och sedan bär det av á lá "top spin" på Liseberg...!!! 5, FEM, varv slår bilen innan åkturen avsutas på taket... Jag vill tacka min lyckliga stjärna att jag kan sitta på jobbet i dag och skriva detta.... MEN, motorn måste ju ur!!! Någon kanske rent av vill ha den... om den funkar, den är ju hyfsat lätt och ger c:a 105 hk... Ford Fiesta XR2i -90, 14000 mil... Finns i Marks kommun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Bild från lenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Och en till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Phuu... änglavakt var nog ordet.... :hypocrite: skön samt otroligt att du klarade dig helskinnad... :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 fy fan!! jag hade en kompis som voltade med sin bil för ett tag sen... han skärde upp ena armen, annars klarade han sig helskinnad också... lägger in en bild på hans "vrak" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Tur att det gick så bra, Lenny! :thumbup: Vraket borde vara en intressant donator. Gör nåt kul av det! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Får säga att du haft tur i oturen. Hoppas du inte får några efterkänningar från kraschen bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Hoppas att du mår bra och inte gjorde dig illa. :thumbup: Caper ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 hoppas med att du klarade dej helt oskadd... nacke och sådant kan ju visa sej efter ett tag att det tagit stryk men jag antar att de kollade läget på akuten och allt var okej.. bilen såg ju lite medfaren ut så du hade nog just Änglavakt !! :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Tur att det var en åker bredvid vägen och inte skog! :o Jag läste om någon kit car med mittmonterad mc-motor för ett tag sedan. Jag vill minnas att den använde spindlar och drivaxlar från just XR2i. Kan det stämma? Isf är det ju något att spara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted April 12, 2005 Author Share Posted April 12, 2005 fler bilder för den intresserade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted April 12, 2005 Author Share Posted April 12, 2005 bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Lenny: Hur mår du efter den "vurpan" ? :blink: Hoppas allt är ok! Som brandman är detta en allt för vanlig syn numera..... alla klarar sig dock inte lika bra.... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted April 13, 2005 Author Share Posted April 13, 2005 Hej, igen... såhär 2 dagar efter kraschen är det bara ömt och stelt och så hänger hjärnskakningen kvar lite, men annars bra... Så nu ska nog bygget få lite fart igen, min smabo sa precis till mig att jag skulle meka med "Locosten" i morgon så det blir människa av mig igen... Kul att man har uppmuntran på det man gör hemifrån... Är lyckligt lottad, på många sätt... Kanske får loss XR2i-motorn också.... den som lever...får se... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Tur att du klarade dig - skönt att höra! Ang bilen - vad säger försäkringsbolaget om att du plockar motorn ur vraket? Om de löser in din bil är ju allt på bilen deras egendom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted April 14, 2005 Author Share Posted April 14, 2005 jovisst, men det beror ju också på om man känner skroten...alt. han som hämtar vraket... :hypocrite: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Usch och fy... tur att det var en åker där och inte ett träd :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts