Olzon Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Efter att ha kikat runt lite granna så är jag nyfiken, Locost är ju ett begrepp om en billigt byggd bil....är Seven replikorna så lockande att detta är de som förekommer mest? eller är det mer seven folk som dras hit? Om man skulle få för sig att bygga en locost som inte är seven :hypocrite: skulle ni mobba sönder en då :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Efter att ha kikat runt lite granna så är jag nyfiken, Locost är ju ett begrepp om en billigt byggd bil....är Seven replikorna så lockande att detta är de som förekommer mest? eller är det mer seven folk som dras hit?Om man skulle få för sig att bygga en locost som inte är seven :hypocrite: skulle ni mobba sönder en då :whistling: Vårt största intresse är att bygga bil .. om det är en 7:a eller ej spelar mindre roll... Välkommen till "byggträsket" :D Om du inte vill bygga 7:a vad blir det då? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olzon Posted April 10, 2005 Author Share Posted April 10, 2005 *skrattar* Nja välkommen och välkommen, hängde här otroligt mkt förr....innan nya forumet kom. Fast är ganska diskret av mig ;) Då var det fantasi, saknades i praktiken ALLT :D Nu har det gått ett tag och nya planer har kommit upp efter att man häcket på Rejsa.nu ett bra tag istället :) Vad jag skulle bygga om inte en sjua? *ler mystiskt* Har mina planer, sådant som jag är intresserad av och tycker är fint :D Målet är att det ska bli en hobby bil, för såväl banåka som för att glida runt med. Model locost exclusiv! svänga med stil :) receptet är följande enligt planerna, ( egen konstruktion, mittmotor, stil, japanska delar och DIESEL ) *ler perverst* Kan hända att det finns en eller annan till krydda i receptet.... Men ska skissa och kalkylera och fantisera lite ;) så får vi se vad som kommer upp :) till det tillkommer en hel del inlärning av kunskap. :wub: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Varför disel:)? Vart bor du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olzon Posted April 12, 2005 Author Share Posted April 12, 2005 Varför diesel? glömde en del på dieseln, självklart är det Turbo också. Anledningen tankarna till diesel grundar sig i det höga vridmomentet. Dessutom, varför vara som alla andra ;) Men får se vad det blir av det hela...sitter och funderar mkt på själva konstruktionen, lite chassi funderingar. Bor i Vänersborg för övrigt, en bit ut på landet :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Låter nåt som Peugeot:s spader och ruter.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olzon Posted April 12, 2005 Author Share Posted April 12, 2005 Jodå, även Opel har en modell, Eco eller något har jag för mig att de kallade den för :) Men det franska lejonet är helt rätt i stil ;) anledningen till att tankarna överhuvudtaget gick från sevens....som jag skissat en del på förr när jag köpte Boken var för jag ville ha en bil för alla tillfällen och väderlekar, är inte så mkt för öppna bilar....racing per krona är seven väldigt oslagbar, men hoppas att kunna hålla vikten låg ändå. Det som ökar vikten hoppas jag kunna kompensera tillräckligt med motorn. Tanken är att använda en japansk/asiatisk turbo diesel spis, på omkring 150hk standard. Sedan så det mkt funderingar på själva chassi/ram konstruktionen, kikat en hel del på Locostbuilders.co.uk på deras Mid Engine sektion men har svårt att hitta ngn ritning eller liknande som passar. Vill ha ett mer sportinriktat chassi som på ett möjligt sett även har komfort, sportbil ska det bli :) från grunden ska det finnas en hel bur i bilen, för att kunna passa in i tävlingsreglementen. Antar att det är GT reglementet som ligger närmast till hand(inte helt säker) Med löstagbarastag för de som SBP inte godkänner för vägbruk. Tillsammans med buren så ska en full inredning finnas, även en liten stereo. Det ska ju vara en hobby bil som man ska trivas med i alla situationer. Inte bara i vissa situationer. Karossen ska jag försöka skissa fram något som både anpassar racing, sportighet och exklusivitet. Skiljer på racing och sport :D racing har praktiska funktioner oberoende av utseende och sportighet är mest bling bling :D jag vill försöka få fram en kombination av alla. Någon som har några roliga förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liftarn Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Locost är ju ett begrepp om en billigt byggd bil.... Om man ska vara petig så är Locost en specifik ramkonstruktion. Det finns andra som t.ex. Westfield, Caterham o.s.v. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falcor Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Kul med fler Vänersborgare här... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Och jag håller till i trollhättan. Caper :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.