Alverby Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Om jag vill byta ut dom övre fyrkantiga rören som sitter i sidorna på sittbrunnen mot runda rör. Hur skulle det på verka hålfastigheten???? Skulle der vara godkänt om man vill köra racing med bilen??? (klassa in den) Varför undrar säkert någon. Rent estetiskt så skulle jag vilja ha rund kant runt hela sittbrunnen. Bara därför :) :) :) :) :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Det är väl synda att skära sönder :( Fäste ett halvt rör ovan det fyrkantiga i stället (då kan man ju att ett rostfritt polerat :thumbup: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Skulle väl inte vara något problem... Originalbilen har det ju så och jag tror att även caterham har det... På min höjde jag sidan och har klätt in den så det blir mer en sittbrunn med en jämn sarg runt hela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 "min" esther har det så så besiktningen är nog inget problem.. hur det är med tävlandet vågar jag inte svara på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DD7 Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 du ökar hållfastheten hur det påverkar möjligheten till inklassning vid tävling har jag ingen aning om Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts