Jump to content

Hjulvinkar m.m.


Marcus a

Recommended Posts

Om man köper "väghållningsboken" strår allt för att kunna tillverka egen hjulupphäningning i den då? eller finns det någon annan bok som är bättre eller som kompliterar på ett bra sätt?

Tacksam för svar!! :)

Link to comment
Share on other sites

Det står mycket nyttigt i den, med det är inte riktigt en "så gör man"-bok. Kolla bland länkerna i forumet så hittar du en länk till Wankelsport Värmland, den sidan är ett bra komplement tycker jag. Sen håller visst "Fuling" på rejsa på med ännu ett excel-ark som ska kunna användas för att räkna på upphängning med dubbla a-armar.

Link to comment
Share on other sites

Får iaf ta och införskafa väghållningsboken iaf. Det är ju en bra början!

Ska ta och höra med Fuling också...

Har han gjort några andra mallar för det? eftersom du skrev "ännu ett".

Link to comment
Share on other sites

Ja han har ju gjort några med bland annat ackerman, fjäderkonstanter, utväxlingar och en massa annat i. Ligger på rejsa i deras "Sparade trådar".

Link to comment
Share on other sites

Det står mycket nyttigt i den, med det är inte riktigt en "så gör man"-bok. Kolla bland länkerna i forumet så hittar du en länk till Wankelsport Värmland, den sidan är ett bra komplement tycker jag. Sen håller visst "Fuling" på rejsa på med ännu ett excel-ark som ska kunna användas för att räkna på upphängning med dubbla a-armar.

Jag har en kopia på det, får se hur det blir när det är klart, ser lovande ut :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...