Jump to content

försäkringsbolag


stefan76

Recommended Posts

Hej!

Vilka försäkringsbolag har ni till era byggen? och vad kostar den den året?

Har snackat med Länsförsäkringar Skåne har alla andra försäkringar där också ,och dom ville ha ca 2700kr om året men bara när den är besiktigad.

Hörde även om en transport försäkring till och från SFRO ca 6 mil och bilprovningen 4km, man fick en liten chock när man hörde premien 3000kr för dom få milen. Den sura och vrånga Kvinnan på Läns skåne tyckte de var rimligt med den summan.

Mvh Stefan

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

I dag fick jag besked om att det var ok med en entusiastförsäkring via LF.

Jag blev lite orolig när hon sa till mig på länsf, att under April månad 2005 så har dom

slutat med entusiastförsäkring för nya bilar... endast bilar 20 år eller äldre kan nu försäkras.

Men genom att jag under 2004 och början på 2005 haft en dialog med bolaget ang min försäkring så

lät dom mig få en.... Puhhh vilken tur...

jag måste vara den sista i Sverige som fick en Ent, förs via Länsf, på en nyreggad 7:a.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Låter som en bra idé :thumbup: Detta kanske är ett bra projekt för "Föreningen" att ta tag i :prop:

Inte för att jag vill slippa undan ev diskussioner men det är "tyngd" bakom VÅRAN förening. Lobbyarbete kan betala sig bra :toot: :toot:

Bra försäkringar har vi alla nytta av!

Link to comment
Share on other sites

Låter som en bra idé  Detta kanske är ett bra projekt för "Föreningen" att ta tag i 

Inte för att jag vill slippa undan ev diskussioner men det är "tyngd" bakom VÅRAN förening. Lobbyarbete kan betala sig bra

Bra försäkringar har vi alla nytta av!

Lung, bara lugn :thumbup: Det arbetas febrilt i marginalen. Diskussioner pågår.

Link to comment
Share on other sites

Låter som en bra idé  Detta kanske är ett bra projekt för "Föreningen" att ta tag i 

Inte för att jag vill slippa undan ev diskussioner men det är "tyngd" bakom VÅRAN förening. Lobbyarbete kan betala sig bra  

Bra försäkringar har vi alla nytta av!

Lung, bara lugn :thumbup: Det arbetas febrilt i marginalen. Diskussioner pågår.

Bra Jocke :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
entusiastförsäkring via Länsförsäkringar Göteborg = ca: 1400 året helförsäkring :)

När jag ringde Länsförsäkringar så ville de inte ge mig Euntisiastförsäkring, då de sa min bil va för ny (ej 20 år) Hur har du lyckats?

jag har ringt runt och fått förslag på från under 4'/helår, till nästan 10' /helår (för 500 mil per år....) :o

Iochförsig så har man ju bilen avstäld halva året, men det skulle ju inte skada att få helförsäkra hela året för samma pengar, så slipper man ställa av den och så.

Link to comment
Share on other sites

entusiastförsäkring via Länsförsäkringar Göteborg = ca: 1400 året helförsäkring :)

När jag ringde Länsförsäkringar så ville de inte ge mig Euntisiastförsäkring, då de sa min bil va för ny (ej 20 år) Hur har du lyckats?

jag har ringt runt och fått förslag på från under 4'/helår, till nästan 10' /helår (för 500 mil per år....) :o

Iochförsig så har man ju bilen avstäld halva året, men det skulle ju inte skada att få helförsäkra hela året för samma pengar, så slipper man ställa av den och så.

Vadå inte 20 år :blink:

På mina papper jag fick från början från LF så fanns alternativen

nyare än 4 år

4-10 år

10-20år

20 och äldre

detta för entusiastförsäkring.

Ska se om jag hittar detta papper igen

Link to comment
Share on other sites

Ring moderna försäkringar 0470 20125

exempel marknadsvärde upp till 161000 1629 per år

I reglerna som dom skickar ut står det äldre än 20 år men det gäller ej amatörbygt fordon

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Ring moderna försäkringar 0470 20125

exempel marknadsvärde upp till 161000 1629 per år

I reglerna som dom skickar ut står det äldre än 20 år men det gäller ej amatörbygt fordon

Lev väl

Michael W

moderna försäkringar är samma sak som

Bilsport MC och diskussioner förs redan där om rabatter

Link to comment
Share on other sites

Ring moderna försäkringar 0470 20125

exempel marknadsvärde upp till 161000 1629 per år

I reglerna som dom skickar ut står det äldre än 20 år men det gäller ej amatörbygt fordon

Lev väl

Michael W

moderna försäkringar är samma sak som

Bilsport MC och diskussioner förs redan där om rabatter

Bra det, pratade med dom i går, och de skulle skicka papper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...