Jump to content

transitleder


Mrlynx

Recommended Posts

Är det någon som har mätt upp transitledens kona?

Jag skulle behöva veta om den passar i saabspindeln.

hålet i saabspindeln där det är som störst är 19 mm och spindeln är 20 mm tjock.

Link to comment
Share on other sites

Transitlederna passar inte i saabs spindlar, åtminstone inte om det är spindlar från gamla 900/99. Jag har inte mätt, men jag har testat. Vinkeln är annorlunda. Den enda led jag har hittat som passar i saabspindlarna är saabs egen tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har mätt upp transitledens kona?

Jag skulle behöva veta om den passar i saabspindeln.

hålet i saabspindeln där det är som störst är 19 mm och spindeln är 20 mm tjock.

Här kommer måtten

post-3-1112022066.gif

Link to comment
Share on other sites

nu är jag ingen proffessor (även om jag tror det ibland) men har någon nå'n koll på vilken brotsch som kan funka till denna kona?

vi har massor av dessa på jobbet men dom anger bara tex (18.374 mm till 14,342 mm med stigning 1:50)det skulle ju faktiskt kunna funka med en sådan, eller?

vore tacksam om svar finnes på detta fenomenala forum :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

(paniken börjar sprida sig)

har ni hemlisar eller :blink:

måste veta hur ni gjort ju :prop:

eller har ni lämnat bort era grejor till mek. verkstäder eller? å vågar inte säga detta eller ? eller ...... eller (börjar äta på tangentbordet framför mig) :icon_bach:

Link to comment
Share on other sites

Jag svarvade en kona som jag limmade på smärgelduk med kontaktlim. Sedan slipade jag upp hålet i pelarborrmaskinen på maxvarv. funkade utmärkt. Fast jag kör inte transitlederna. Jag köpte leder från Kontima. Vanligare stigning på dessa dessutom 1:10, om man vill brotcha så är det nog lättare att hitta en sådan. Därför har jag en ny transitled över om någon vill ha billigt.

/Ronny

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...