Mrlynx Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Är det någon som har mätt upp transitledens kona? Jag skulle behöva veta om den passar i saabspindeln. hålet i saabspindeln där det är som störst är 19 mm och spindeln är 20 mm tjock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrlynx Posted March 28, 2005 Author Share Posted March 28, 2005 Annars funderar jag på att bara göra hålen i bärarmen avlånga och använda orginallederna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Transitlederna passar inte i saabs spindlar, åtminstone inte om det är spindlar från gamla 900/99. Jag har inte mätt, men jag har testat. Vinkeln är annorlunda. Den enda led jag har hittat som passar i saabspindlarna är saabs egen tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Är det någon som har mätt upp transitledens kona?Jag skulle behöva veta om den passar i saabspindeln. hålet i saabspindeln där det är som störst är 19 mm och spindeln är 20 mm tjock. Här kommer måtten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 nu är jag ingen proffessor (även om jag tror det ibland) men har någon nå'n koll på vilken brotsch som kan funka till denna kona? vi har massor av dessa på jobbet men dom anger bara tex (18.374 mm till 14,342 mm med stigning 1:50)det skulle ju faktiskt kunna funka med en sådan, eller? vore tacksam om svar finnes på detta fenomenala forum :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 Hallllllååååååå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 (paniken börjar sprida sig) har ni hemlisar eller :blink: måste veta hur ni gjort ju :prop: eller har ni lämnat bort era grejor till mek. verkstäder eller? å vågar inte säga detta eller ? eller ...... eller (börjar äta på tangentbordet framför mig) :icon_bach: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Jag svarvade en kona som jag limmade på smärgelduk med kontaktlim. Sedan slipade jag upp hålet i pelarborrmaskinen på maxvarv. funkade utmärkt. Fast jag kör inte transitlederna. Jag köpte leder från Kontima. Vanligare stigning på dessa dessutom 1:10, om man vill brotcha så är det nog lättare att hitta en sådan. Därför har jag en ny transitled över om någon vill ha billigt. /Ronny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Ett tipps kan ju vara att ta en gammal led av den sort man tänt använda, och plocka isär den, då har man konan att fästa smärgelduk på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 tack nu släppte panikångesten.... :icon_sleep: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts