Jump to content

Hämta ram


Gripenland

Recommended Posts

I December ska jag äntligen få hämta mitt kitt! :o :D

Tanken var att jag skulle ta min Volvo 945 till England och lasta in rubbet i den. Ramen på taket och resten i skuffen, självklart med baksätet nerfällt. Tror ni att jag får plats med allt? Engelsmännen var tveksamma men frågan är om de vet hur mycket plats det finns i Volvon :P

Med baksätet nerfällt är lastutrymmet nästan 2m djupt, 85 cm högt och 1,1m brett på smalaste stället.

Det som är skrymmande är ramen, noskonen, huven, skärmar och bakpartiet. Sen är det mest alu-plåtar, hjulupphängning osv.

Visst borde det funka? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Här har du en holländare som tog sin på taket

http://home.tiscali.nl/%7Esvos/racer.html

Det som jag funderar över, är om du ska ta båten via Gtb eller landvägen till Calais och sedan båt över till england.

Vet inte vart du bor. Men färjeförbindelserna Gtb -> England är väl inte så frekventa.

Link to comment
Share on other sites

Jag åker DFDS färja mellan Göteborg och Newcastle. Den kostar ca 700kr med bil och enklaste hytten under lågsäsong. Från Newcastle är det ca 50mils körning till Londonområdet där prylarna ska hämtas. Hem åker jag från Immingham ca 30 mil norr om London. Det är ett lastfartyg med avgångar varje dag. Biljetten kostar 2600kr och då ingår egen hytt och alla måltider.

Om Holländaren kan få med allt i den lille bilen borde det fungera med en Volvo kombi :)

Link to comment
Share on other sites

ok....jag kollade nämligen upp att åka fram å tillbaka mellan Gtb och Newcastle, men färjan går lite för sällan.

Det skulle nämligen innebära 6 dagar på resande fot med den lösningen.

För man hinner ju inte tillbaka med vändande båt, eftersom den går 6 timmar efter den kommit iland i Newcastle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...