svante Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Måste lyfta toppen på den "nya" motorn då ett tändstift var avbrutet så en del av det vita keramiken ligger inne på kolven. Men hur många gånger kan man använda torxbultarna till toppen och vilka mått ska dom ha? Kollade med Fordhandlarn här i stan.... han skulle ha 60kr/st för dom och man behöver ju 10st!!! :o Hmmm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Ja de är ju sträckbultar som eg. ska bytas men jag kan informera om att på mina bruksbilar har jag aldrig bytt bultar (inte heller på trimmade volvo:s) det har alltid hållt för mig, men se till att toppen är helt plan. Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3riksson Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 3 - 4ggr brukar man kunna använda dom sen kan det vara bra att investera i nya Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 23, 2005 Author Share Posted March 23, 2005 Okej.. då borde jag kunna använda dom som sitter i den gamla motorn för där var toppen aldrig avplockad innan jag gjorde det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJUAN Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Mekonomen tar 361:- för en sats 10 st Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3riksson Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 är det bara en helt vanlig sugmotor så anser jag att det inte spelar nån jätte roll, men är man osäker och det inte kostar mera än så, så hade iaf jag köpt nya. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 23, 2005 Author Share Posted March 23, 2005 Har en Mekonomenaffär ca 100m från där jag sitter nu så jag får väl knalla dit och kolla... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Svante har du tryckluft. Skaffa eller tillverka ett T format rör diameter 12mm koppla neder delen till en slang som du sticker ner i tändstiftshålet. Blås tryckluft genom överdelen av T ut kommer skiten!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 23, 2005 Author Share Posted March 23, 2005 visst har jag tryckluft... inte så kraftigt men det borde ju gå då.. skönt att slippa lyfta toppen.. Drar tryckluften upp skiten då med undertryck? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Ejektorverkan !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 23, 2005 Author Share Posted March 23, 2005 Precis som med färgsprutan.. Då behöver jag ju bara tappa ur oljan för att byta tråget och olje-pickupen. På med nytt filter och i med ny olja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts