Jump to content

F1 säsongen 2005


Jonte

Recommended Posts

Dags för en tråd att diskutera det viktigaste som händer varannan söndag :)

Idag avslutades det 2:a loppet för säsongen i Malaysia med en härlig blandning på podiet.

1. Renault - Fernando Alonso

2. Toyota - Jarmo Trulli

3. BMW - Nick Heidfeld

Att Ferraris dominans är bruten är mycket kul för sporten, nu har vi 4-5 team som kan slåss om titeln i år. Det bådar gott för resten av säsongen.

Personligen tycker jag att det är kul att Toyota är där uppe i täten och tar för sig. Dom började 2002 överaskande med att ta flera poäng för att sedan försvinna i anonymitet, men är äntligen tillbaka.

Vad som händer med dom andra japanerna Honda är förvånande. Jag har alltid hållt dom högt som motorkonstruktörer, men ändå så haverar dom nya motorer. Acke få höra ditt försvar nu :D

Ser nu fram mot Bahrain 3 april och ett spännande lopp då.

Link to comment
Share on other sites

Helt rätt att någon drar upp detta i en diskussionstråd här också!

Jag håller helt klart med om att F1 blir så mycket roligare för alla att titta på och följa, nu när inte Ferrari kommer på 1:a och 2:a plats efter varje lopp.

Man såg ju redan förra säsongen hur renault-teamet började köra riktigt bra och hade väl fungerande bilar. Det ska bli riktigt spännande att följa dem denna säsongen.

Red Bull-teamet är ju ett helt nytt team, vilket också kommer att bli lite kul att se hur det kommer att gå för dem.

Link to comment
Share on other sites

:stop: Honda kommer komma igen.. fast jag får erkänna att början ser inget vidare ut.. :(

dock har honda själva gått ut innan säsongen började å "erkännt" att de kommer ta några månader innan de e konkurenskraftiga...

men som ni var inne så är det viktigaste att dominansen är bruten.. nu gillar jag inte Ferarri, men för stor dominans är inte bra för sporten oavsett vem som dominerar...

Link to comment
Share on other sites

Man såg ju hur deras bilar gick jämfört med alla andra stall nu i Malaysia... Nackdelen är väl att dom kanske kommer "igen" nu när dom ska köra med den nya bilen... Jag hoppas, för sportens å alla tittares skull, att det inte kommer att bli så....

En annan grej som jag tänkte på och som verkligen är riktigt bra, det är det här med att det måste vara samma motor både på tidskvalet och själva tävlingen... Det gör det hela mer intressant, för då blir det inte att man gasar tills det rasar utan att man kör mer på taktik och försöker att spara motorn... Det kan bli en riktigt intressant säsong!!

Link to comment
Share on other sites

Tror inte ferrari kommer igen förräns halva säsongen har gått. Vilket gör det svårt för skomakarn att ta en ny titel, jag tror dock han kommer 2 eller 3:a. Renault verkar svinstarka som det är men lite tur har dom haft också, både mclaren och Williams(framförallt) har nog den farten i bilarna.

Jag gillar inte den nya däckregeln, fan ska dom in å tanka kan dom ju lika gärna byta däck. Kan dom inte skaffa dubbelt så stora tankar, typ jeepdunk mellan knäna :)

H Borken

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...