foorden Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Hejsan Jag undrar om någon av er har byggt med Alfagrejjer om så fall har nån använt transaxeln? Gärna bilder på en sån installation. Och en fråga om ram finns det andra bra ritningar än bok och Mc sorley, jag har tänkt mig bredare längre och lite högre ram och helst då med Alfabakvagnen eller Scorpioklump? Var köper man plasten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 --klipp--Hejsan Jag undrar om någon av er har byggt med Alfagrejjer om så fall har nån använt transaxeln? --klipp-- Var köper man plasten? kolla med Alfaronny ! plasten kan köpas hos www.dala7.se Höll på att glömma.... VÄLKOMMEN ! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 2, 2005 Share Posted April 2, 2005 Plast beror det på vad för utseende och storlek på delarna du vill ha. Jag har noskon från DD7-Thomas och skärmar i galvad stålplåt från KABO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plyshe Posted April 2, 2005 Share Posted April 2, 2005 Hejsan Jag undrar om någon av er har byggt med Alfagrejjer om så fall har nån använt transaxeln?Gärna bilder på en sån installation. Och en fråga om ram finns det andra bra ritningar än bok och Mc sorley, jag har tänkt mig bredare längre och lite högre ram och helst då med Alfabakvagnen eller Scorpioklump? Var köper man plasten? Skit i transaxeln och häng på en volvo-alulåda på alfamotorn och kör med typ en scorpiodiff därbak. Häng sen dit alfaoken o skivorna på diffklumpen! Lycka till o hör acv dig om du vill köpa ett komplett sån paket. harett hyfsat klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 jag håller med plyshe vad gäller transaxeln. men jag skulle föredra Ford-typ9 låda, då den är mindre och smidigare. Då kan du ju ta låda och bakaxel från samma bil :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts