Jump to content

Falken FK-451 däck


Jocke E

Recommended Posts

Har hört både ris och ros... De passar i alla fall inte för bankörning med en 1600 kg Saab 9000 Aero i 30+ graders sommarvärme på Mantorp! Det lossnade stora bitar av gummi från framdäcken när de överhettades.

Fast det spelar ju inte så stor roll för våra bilar... :prop:

Link to comment
Share on other sites

Jag har kört på falken nu i 3-4 år och jag är nöjd. Tycker det är ett bra däck för dom pengarna. Visst det finns bättre men då får man betala.

Funkar även bra på bankörning men min Ibiza TDI. Alla gatdäck överhettar på bana om man kör tillräckligt hårt och det är varmt, det är något man får räkna med. Men jag tycker dom funkar bra för att va gatdäck. Men då väger bilen bara 1030 kg också...

Att påstå att Falken skulle ha "urselt våtgrepp" vet jag inte om jag kan hålla med om heller.... lite väl starka ord tycker jag. Har aldrig upplevt dom som onormalt hala på våt vägbana.

Däremot skulle jag kolla på www.dackonline.se istället för alven-ingvarsson. Gjorde en snabb koll på 205/45/16 Falken. Däckonline 843 kr Alven 975 kr.

Obs... Ja jobbar verken på Falken eller däckonline ... ;)

Edited by Per Wackt
Link to comment
Share on other sites

Tackar för svaren :-)

Hm, det blir nog 2st 205:or från Däckonline å 2st 245:or från Alvén.

Bäst pris regerar :prop:

*Edit*

Hittade denna text på Däckonline:

FK451 är ett ultra hög presterande däck från Falken.

Den viktigaste fördelen är dess fina egenskaper på blött underlag.

:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...