ingvar Posted April 10 Share Posted April 10 Hej Är det någon som kopplat Audi 01e fart sensor till en Vdo cockpit vision hastighetsmätare? Har inte lyckats googla fram vilken typ av givare det är. Sitter endast två stift på sensorn vilket tyder på induktiv givare? Verkar, enligt det jag hittat via google, som att det skapas 8 pulser per varv, nån som vet om det är rätt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 11 Share Posted April 11 min funkade direkt när jag kopplade in. sedan var det bara ut å kalibrera (använde Polisens teststräcka som är 1000 m) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar Posted April 11 Author Share Posted April 11 Vad bra, testar detta. Tack för hjälpen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar Posted September 3 Author Share Posted September 3 (edited) On 2024-04-11 at 09:34, heralue sade: min funkade direkt när jag kopplade in. sedan var det bara ut å kalibrera (använde Polisens teststräcka som är 1000 m) Min mätare fungerar nu men är inte kalibrerad då jag bara kört på pallbockar.... Räknat ut att med mina bakdäck och att 01e ger 8 pulser per hjulvarv bör det innebära 3920 pulser. Verkar detta rimligt? Eller? Edited September 3 by ingvar Glömde texten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 3 Share Posted September 3 Kommer inte ihåg värdet, hade fullt upp med att hålla koll på kylning och ev. Representanter för lagens långa arm … Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts