Jump to content

15kw-20kw 100 kg ansökan?


Recommended Posts

Ansökan om undantag-fordon transportstyrelsen,

vad bör man tänka på att skriva i ansökan, många på forumet har ju gjort detta och blivit beviljade,

Min bil är ju byggd i grövre dimensioner än var kraven är och min besiktningsman går i god för att konstruktionen klarar 20 kW per 100 kg och att bromsarna är överdimensionerade,

tänkte bara höra om det finns någon som har något tips vad man ska skriva I ansökan.

Tack på förhand,,,, Benny      (Rockan7)

 

A65F2515-C70D-451A-ABE0-4655FDBBF63F.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej,

I mitt fall sa jag vid SFRO1 att jag skall ansöka om undantag för högre effekt, Iom att jag också byggt med detta i åtanke var det inga problem, så min besiktningsman skrev i SFRO1 att han bedömde att den skall godkännas för detta.

Så jag hänvisade bara till bedömningen från SFRO i ansökan, det tog 2 veckor (och 3000 kr).

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Zepp71 sade:

Hej,

I mitt fall sa jag vid SFRO1 att jag skall ansöka om undantag för högre effekt, Iom att jag också byggt med detta i åtanke var det inga problem, så min besiktningsman skrev i SFRO1 att han bedömde att den skall godkännas för detta.

Så jag hänvisade bara till bedömningen från SFRO i ansökan, det tog 2 veckor (och 3000 kr).

 

Ok, tack för ditt svar! Då vet jag lite hur det går till.👍🏼😃

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...