Benny Gustafsson Posted April 1, 2023 Posted April 1, 2023 Ansökan om undantag-fordon transportstyrelsen, vad bör man tänka på att skriva i ansökan, många på forumet har ju gjort detta och blivit beviljade, Min bil är ju byggd i grövre dimensioner än var kraven är och min besiktningsman går i god för att konstruktionen klarar 20 kW per 100 kg och att bromsarna är överdimensionerade, tänkte bara höra om det finns någon som har något tips vad man ska skriva I ansökan. Tack på förhand,,,, Benny (Rockan7) 1 Quote
Zepp71 Posted April 3, 2023 Posted April 3, 2023 Hej, I mitt fall sa jag vid SFRO1 att jag skall ansöka om undantag för högre effekt, Iom att jag också byggt med detta i åtanke var det inga problem, så min besiktningsman skrev i SFRO1 att han bedömde att den skall godkännas för detta. Så jag hänvisade bara till bedömningen från SFRO i ansökan, det tog 2 veckor (och 3000 kr). 1 Quote
Benny Gustafsson Posted April 3, 2023 Author Posted April 3, 2023 Ok, tack för ditt svar! Då vet jag lite hur det går till.👍🏼😃 1 Quote
Benny Gustafsson Posted April 3, 2023 Author Posted April 3, 2023 1 timme sedan, Zepp71 sade: Hej, I mitt fall sa jag vid SFRO1 att jag skall ansöka om undantag för högre effekt, Iom att jag också byggt med detta i åtanke var det inga problem, så min besiktningsman skrev i SFRO1 att han bedömde att den skall godkännas för detta. Så jag hänvisade bara till bedömningen från SFRO i ansökan, det tog 2 veckor (och 3000 kr). Ok, tack för ditt svar! Då vet jag lite hur det går till.👍🏼😃 1 Quote
Mildseven Posted April 7, 2023 Posted April 7, 2023 En modernare motor med katalysator och att du är miljömedveten och släkt med Greta😎 1 Quote
Recommended Posts