Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ansökan om undantag-fordon transportstyrelsen,

vad bör man tänka på att skriva i ansökan, många på forumet har ju gjort detta och blivit beviljade,

Min bil är ju byggd i grövre dimensioner än var kraven är och min besiktningsman går i god för att konstruktionen klarar 20 kW per 100 kg och att bromsarna är överdimensionerade,

tänkte bara höra om det finns någon som har något tips vad man ska skriva I ansökan.

Tack på förhand,,,, Benny      (Rockan7)

A65F2515-C70D-451A-ABE0-4655FDBBF63F.png

• Like 1
Posted

Hej,

I mitt fall sa jag vid SFRO1 att jag skall ansöka om undantag för högre effekt, Iom att jag också byggt med detta i åtanke var det inga problem, så min besiktningsman skrev i SFRO1 att han bedömde att den skall godkännas för detta.

Så jag hänvisade bara till bedömningen från SFRO i ansökan, det tog 2 veckor (och 3000 kr).

• Like 1
Posted
1 timme sedan, Zepp71 sade:

Hej,

I mitt fall sa jag vid SFRO1 att jag skall ansöka om undantag för högre effekt, Iom att jag också byggt med detta i åtanke var det inga problem, så min besiktningsman skrev i SFRO1 att han bedömde att den skall godkännas för detta.

Så jag hänvisade bara till bedömningen från SFRO i ansökan, det tog 2 veckor (och 3000 kr).

Ok, tack för ditt svar! Då vet jag lite hur det går till.👍🏼😃

• Like 1