94482 Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 har sett fler på forumet som har vänt fälgtalriken för att få bredare spårvidd bak, hade aldrig hörttalas om det innan , är det bara seven bilar med för kort bakaxel som gjör, det eller är det almänt trick för att koregera spårvidden, såg två fälgar som var halvfärdiga på en mekaniskvärksta i sala , det kanske är någon som bygger seven här Quote
Tommy Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 :D Nästan alla bygger Seven här ! Några av oss vänder fälgcentrum för att korrigera spårvidden, Speciellt vid bredare chassin än "boken" ! Är du intresserad så vet jag om 2 vända fälgar till Volvo 740 Quote
94482 Posted March 5, 2005 Author Posted March 5, 2005 jo vist så kan det vara, nen jag menade om det är någon som bygger seven i sala trakten, eller om det va vanligt att gjöra så (vända fäljtalriken)på andra byggen också, jag är intreserad av seven, inte just fäljarna, och om det fans någon som byggde i sala så vore det intresant för, då kanske ett studie besök kunde hamna på dagårdningen Quote
Marcus a Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 vända fäljtalriken vad menas med det? Håller till i Uppsala så du kan ju komma och kolla om du har vägarna förbi. Quote
Jocke E Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 Här ser du ett exempel på fälgar med vänd tallrik. http://www.dala7.se/falgar.htm Quote
Jonte Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 Känner faktiskt inte till något bygge i Sala. Men om du har vägarna förbi Västerås så kan du kika in i mitt garage. Quote
Tommy Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 Intera i S-holm vände mina senaste Centrum ! Ett kanonjobb :thumbup: Men dyrt ! 1500:- :( Quote
Arrowsmith Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 hoppla hoppla..... 1500:- det var inte dåligt.... :whip: Quote
Tommy Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 Billigare för den som bor i "stora staden" ca 5-600 kr st.... Jag fick betala glesbyggsfrakt också ! Quote
Recommended Posts