Jump to content

växelåds adapter till volvo vitmotor 850/960/s80/


otto zx-7r

Recommended Posts

är det någon som har ritningar ??? på en adapterplatta mot rödmotorlådan

eller till någon rolig bmw låda

eller vet var man kan fixa detta

kl-racing har men då är dom inte mycket locost typ 1700:- de är ju mer än lådan :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry:

mvh otto

Link to comment
Share on other sites

Det vore roligt om de som kan lägger upp ritningar på sina Adapter-plattor :D

Eller talar om vart de är köpta ....

Vet att jag har vikten mot mig men jag kan inte låta bli att fundera på en rak 6:a ihop med en lämplig låda...

Såg ett härligt bygge på Karlskoga i somras med en Nissan 6:a ... Det var sång det ! :wohow:

Link to comment
Share on other sites

jag köpte den utav en kille i skåne. Han heter Bengt någonting. Jag har nummer osv liggandes hemma om någon är intresserad...

Han och hans bror har en mekanisk verkstad. Fick nummer och namn av Lasse på Esther.

Link to comment
Share on other sites

Här finns en snurra för VW-byggare.

GTI 16V

11-11771702611.jpg

Fasen, det är nästan så man blir sugen.

Att jag aldrig kan bestämma mig.  :icon_angry:

jag sålde av två sådana motorer för 2500 spänn... de låg och skräpade hemma. En av dom hade bara gått ca 11K mil

Link to comment
Share on other sites

-klipp-

Vet att jag har vikten mot mig men jag kan inte låta bli att fundera på en rak 6:a ihop med en lämplig låda...

Vad tror ni om en Opel omega 6:a ? Vilken låda kan i så fall vara aktuell?

Link to comment
Share on other sites

-klipp-

Vet att jag har vikten mot mig men jag kan inte låta bli att fundera på en rak 6:a ihop med en lämplig låda...

Vad tror ni om en Opel omega 6:a ? Vilken låda kan i så fall vara aktuell?

Omega beror på vilken sexa du menar, men enklast är ju att ta den låda som sitter ihop med motorn i Omegan, den är ju bakhjulsdriven och fungerar bra ;-)

Omega Raka sexor har cih-motor, med opels gammla *big-block* bultmönster, finns fina Gertrag-lådor i Manta bland annat.

Omega V-6 har samma GM-bultmönster som saabs *kortmotor* och omega 2.0 och diesel och och och....

Men som sagt, ta lådan ur samma bil som motorn så slipper du krångel.

Link to comment
Share on other sites

Skall du köra rak sexa så tror jag ett betydligt vättigare alternativ är volvos raksexa från 960/S90. den är väll i alu. Eller någon av BMW's mindre sexor. Me sen beror det ju på vad bilen skall användas till, jag uppfattar det som en sjua med raksexa blir antingen en glassätarbil eller en för amerikanska rivstartstävlingar, som glassätare fungerar ju en Omega-sexa ypperligt, out of the box, och en överladdad 3+ liters borde fungera till rattlåsracing, men men.

Opels raksexa är ju en CIH-motor, med rötterna i sextiotalet, fin motor som går att få ut en hel del effekt ur, men inte direkt en modern konstruktion.

(har själv kört överladdad CIH-fyra på ca 280 hkr ur 2.1 liter ;) )

Edited by DIRAVI
Link to comment
Share on other sites

jag har vag:s 1.8t motor  ihopknåpad med en ford #9

Dags för lite bilder på ditt bygge tycker jag! :)

Jepp ! .... Håller med ! .... Dags och skaka fram lite bilder ! :D

Jag kan visa en bild så länge, det är på sprängkåpan när den sitter mellan ett vag block å en fåårrdus lådda.

Tyvärr går det rätt segt med själva byggandet då jag tyvärr har tagit på mig några :oopsx: motorrenoveringar för mycket samt annat jox. Men så fort jag är klar med mina andra åtaganden :whip: då jädrar!!! ska det bli både bilder och fart på byggandet!!!!

post-3-1108741706.jpg

Link to comment
Share on other sites

annars kan man säker jaga tag i en rak sexa från en Nissan Skyline.. :)

lite trimmpotential finns ju där.. :wohow:

råaste skylanen jag har på film ligger på 1300 Hkr... :wohow: :twisted: :wohow:

Link to comment
Share on other sites

annars kan man säker jaga tag i en rak sexa från en Nissan Skyline..  :)

lite trimmpotential finns ju där.. :wohow:

råaste skylanen jag har på film ligger på 1300 Hkr...    :wohow:  :twisted:  :wohow:

Är det samma i Maxima? En smula lättare att få tag i.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, 1300hk i en sjua som väger kanske 650kg... Det blir 2hk/kg. Det borde resultera i två svarta, konstanta spår vart man än åker...

Edit: Snygg sprängkåpa förresten Magoo, blankpolerar man den så lär den skina riktigt fint!

Edited by Baalzamon
Link to comment
Share on other sites

Hmm.. maxima ?? inte den blekaste faktiskt.. :(

nu börjar de bli lie väl OT men hittar ni en film på nätet som heter "BestMotoring-Mines_GT-R34.avi" som är ca: 24 MB så se till att tanka hem den.. :wohow: :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...